Chińczycy zrobili elektrycznego Golfa przed Volkswagenem. Nazywa się BYD Seal 06

Jest kompaktowy, ładny i wydajny. Co więcej - wymiarami również zaskakuje. BYD Seal 06 to hatchback na prąd prost z Chin. Na co go stać?

  • BYD Seal 06 to produkcyjna wersja prototypowego modelu Ocean M
  • Flagowa wersja tego auta oferuje ponad 400 KM
  • Wygląda jak kompakt, ale wymiarami może mocno zaskoczyć

Jeśli myśleliście, że ta marka powiedziała już "wystarczy", to jesteście w błędzie. Chińczycy dalej napierają na rynek i szykują się do produkcji kolejnego kluczowego modelu. To BYD Seal 06 2025. Mowa o hatchbacku, który teoretycznie plasuje się w segmencie kompaktów, aczkolwiek za sprawą wymiarów bierze na celownik jeszcze dwa inne samochody.

BYD Seal 06 2025 wygląda kompaktowo, ale wymiarami dogonił Kię EV6 i Hyundaia IONIQa 5

Co więcej, jest to naprawdę udane wizualnie auto. Atrakcyjny pas przedni i zgrabnie narysowany tył pasują do siebie i wpadają w oko. Linia boczna także nie rozczarowuje - jest estetyczna i spójna. Nie ma tutaj zbędnych udziwnień, które mogłyby psuć odbiór tego samochodu, a to jest dużym plusem.

To samo tyczy się wnętrza, które w dużej mierze wygląda tak samo, jak w sedanie Seal. Różnice ograniczają się do detali, co tak naprawdę jest strzałem w dziesiątkę. Mamy obrotowy ekran multimediów na konsoli centralnej, a za kierownicą kryje się wyświetlacz przekazujący informacje o prędkości i zużyciu energii.

BYD Seal 06 2025

W tym modelu wykorzystano platformę e-Platform 3.0 EVO. To rozwinięta konstrukcja stosowana w innych modelach, dopasowana do wydajniejszych baterii. Trudno powiedzieć, czy wzorem odświeżonego Seala zadebiutuje tutaj instalacja 800V, ale nie jest to wykluczone.

Do wyboru będą dwie wersje - tylnonapędowa, oferująca 218 KM, a także AWD, generująca 422 KM. Chińczycy nie chwalą się jeszcze pojemnością baterii, ale ta powinna wynosić od 60 do 80 kWh.

Przy długości wynoszącej 4630 mm ten samochód zdecydowanie wybija się z segmentu kompaktów (Volkswagen ID.3, Renault Megane E-TECH, czy MG4 są dużo krótsze.

Oficjalny debiut zaplanowano na 30 sierpnia

Póki co BYD nie chwali się tym, czy Seal 06 trafi do Europy. Można jednak śmiało założyć, że Chińczycy nie przepuszczą takiej okazji. To jednak lukratywny segment, a duży kompakt, lub w zasadzie rywal IONIQ-a 5/Kii EV6, może być strzałem w dziesiątkę w Europie.