Citroën Ami Electric. Znajdź przód w aucie, które sobie wypożyczysz
Mały samochód do carsharingu i stricte miejskiego zastosowania? Oto Citroën Ami Electric, czyli mały "samochodzik", który jeździ na prąd.
Nikt się nie spodziewał, że studyjny Citroën Ami Electric stanie się finalnie autem produkcyjnym. Francuzi postawili jednak na nietypowy kierunek - zamiast robić z tego auta konkurenta np. Smarta, to na celownik wzięli... Renault Twizy.
Citroën Ami Electric - kolorowy, malutki, zwrotny
Ten mierzący zaledwie 2,41 metra długości i 1,39 metra szerokości pojazd nawet nie jest samochodem. Podobnie jak Renault Twizy, Citroën Ami Electric rejestrowany jest jako mały pojazd mechaniczny/quad. W przeciwieństwie do Renault ma jednak szereg zalet.
Jakich? Na przykład jest tutaj ogrzewanie. Mamy też pełnoprawne drzwi, wentylację i miejsce na smartfona. Nie zabrakło też głośnika, tak więc muzyki można sobie posłuchać.
Masa tego auta to 485 kilogramów. W dużej mierze jest to zasługa malutkiej, bo mającej zaledwie 5,5 kWh baterii. To powinno wystarczyć na przejechanie około 70 kilometrów, gdyż tyle gwarantuje producent. Mało? Tak, ale to auto do zastosowania typowo miejskiego. Ładowanie do pełna ma zająć 3 godziny i odbywa się za pośrednictwem klasycznego gniazdka.
Poza tym Ami Electric może być także autem dla 14 i 16-latków (w zależności od przepisów w danym kraju). Jego prędkość maksymalna to 45 km/h (Twizy pojedzie nawet 80!), a moc wynosi zaledwie 8 KM.
Do wynajęcia!
PSA w ciekawy sposób podeszło do sposobu zakupu tego auta. Można je np. wynająć, płacąc zaledwie 19,99 euro miesięcznie przez 48 miesięcy. Po tym czasie trzeba zapłacić 2644 euro - i auto jest nasze.
Jest też opcja zakupu za 6000 euro - to cena porównywalna z Twizy. Trzecią furtką jest wynajem auta w ramach carsharingu. Ami Electric będzie oferowane w usłudze Free2Move w cenie 0,26 euro za minutę. Miesięczna subskrypcja usługi to 9,90 euro.