Citroen C5 Aircross 2025 ma wygląd i dobre wyposażenie. Cena? Tutaj można się zaskoczyć
Nowy Citroen C5 Aircross 2025 debiutuje w polskiej ofercie marki. Spodziewaliśmy się wysokich cen, tymczasem francuska marka miło zaskoczyła. Kuzyn Grandlanda czy Peugeota 3008 jest dobrze wyceniony i ma solidne wyposażenie. Sprawdzamy co oferuje i ile kosztuje.
- Citroen C5 Aircross 2025 debiutuje w Polsce
- W ofercie dostępne są trzy wersje wyposażenia i póki co dwa warianty napędowe
- Ceny startują od kwoty poniżej 133 000 złotych
Nowy Citroen C5 Aircross jest kluczowym modelem dla tej francuskiej marki. W stosunku do poprzednika urósł, zyskał lepsze wyposażenie i bardziej wyrazistą stylistykę. Bliskie pokrewieństwo z Jeepem Compassem, Oplem Grandlandem czy Peugeotem 3008 sugerowało jednak, że ceny mogą być tutaj bardzo wysokie.
Francuzi nas na szczęście miło zaskoczyli. Nowy C5 Aircross, dostępny póki co w dwóch wersjach, ma naprawdę przyjaźnie skonstruowany cennik. Do tego bazowa wersja już w standardzie oferuje dobre wyposażenie.
Citroen C5 Aircross 2025. Jak zmienił się względem poprzednika?
Nowa generacja Citroëna C5 Aircross korzysta z platformy STLA Medium, co przełożyło się na zwiększenie wymiarów. Francuski SUV jest teraz dłuższy aż o 15 cm względem poprzednika, a rozstaw osi zwiększono o 6 cm. Tym samym auto mierzy 4,65 metra długości i ma 2,78 metra rozstawu osi.
Udało się tutaj wygospodarować znacznie przestronniejsze wnętrze, a bagażnik oferuje aż 650 litrów pojemności. Do tego stylistyka zwraca uwagę. Odważniejsze linie nadwozia idą w parze z nowym wnętrzem, w którym po raz pierwszy postawiono na ekran multimediów w orientacji pionowej.
W ofercie będą trzy rodzaje napędu: miękka hybryda, hybryda plug-in i wariant elektryczny
Ofertę otwiera rzecz jasna ten pierwszy wariant. Łączy silnik 1.2 Turbo (nowa konstrukcja, z łańcuchem rozrządu) z jednostką elektryczną ulokowaną w 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Łączna moc to 145 KM.
Półkę wyżej mamy hybrydę plug-in. Tutaj pod maską pracuje silnik 1.6 Turbo, spięty z jednostką elektryczną i z baterią o pojemności 21 kWh. Tutaj dostajemy 195 KM do dyspozycji.
Gamę zamyka elektryczny model, który ma baterię o pojemności 73 kWh i 210-konny silnik elektryczny. Zasięg w tym modelu ma przekraczać 500 kilometrów na jednym ładowaniu. Maksymalna moc ładowania to 11 kW (AC) i 160 kW (DC).
Citroen C5 Aircross 2025 - polski cennik składa się z trzech wersji
Do wyboru są warianty YOU, PLUS i MAX. Już w tym pierwszym dostajemy czujniki cofania, tempomat adaptacyjny, cyfrowe wskaźniki (10-calowy ekran) i charakterystyczny ekran multimediów (Waterfall). Co ciekawe, jest tutaj także kanapa dzielona w proporcjach 40:20:40, co na pewno docenią osoby, które wożą większe przedmioty.
Citroen C5 Aircross You kosztuje 132 900 złotych w wydaniu z silnikiem 1.2 Turbo 145 KM MHEV i 174 900 złotych w wydaniu elektrycznym Comfort Range.
W wersji Plus dodatkowo zyskujemy kamerę cofania (kąt widzenia do 180 stopni), przednie czujniki parkowania, wysoką konsolę środkową z chłodzonym schowkiem w podłokietniku, bezkluczykowy dostęp do auta, dwustrefową klimatyzację z nawiewami na tył, czy kierownicę obszytą materiałem TEP.
Ceny wersji Plus to odpowiednio 145 900 złotych za wersję 1.2 Turbo MHEV i 187 900 złotych za wariant elektryczny.
We flagowej wersji MAX dostajemy dużo lepsze wyposażenie
Tutaj w standardzie jest już chociażby zestaw kamer 360 stopni, światła Full-LED MATRIX, pakiet Drive Assist 2.0, podgrzewanie foteli i kierownicy, wyświetlacz Head-Up Display i ładniejsze dekory nadwozia oraz wnętrza.
Wersję MAX wyceniono na 163 300 złotych za model spalinowy (1.2 Turbo MHEV 145 KM) i na 205 300 złotych za elektryka.
| Wersja wyposażenia | Napęd | Cena |
|---|---|---|
| YOU | 1.2 Turbo MHEV 145 KM | 132 900 zł |
| Elektryczny Comfort Range 210 KM | 174 900 zł | |
| PLUS | 1.2 Turbo MHEV 145 KM | 145 900 zł |
| Elektryczny Comfort Range 210 KM | 187 900 zł | |
| MAX | 1.2 Turbo MHEV 145 KM | 163 300 zł |
| Elektryczny Comfort Range 210 KM | 205 300 zł |
Cennik prezentuje się więc naprawdę dobrze
Po pierwsze - C5 Aircross wchodzi na półkę popularnej Kii Sportage. Po drugie - już bazowa wersja ma dużo sensu, a środkowy wariant Plus stanowi idealny kompromis pomiędzy ceną a wyposażeniem. Problemem może być jedynie skromna gama jednostek napędowych. Wiele osób ominie ten samochód szerokim łukiem, głównie ze względu na 3-cylindrową, niezbyt mocną jednostkę napędową pod maską.
Hybryda plug-in, a także wersja elektryczna z większym akumulatorem, dołączą do oferty nieco później.


