Citroen C5 Aircross 2025 ma wygląd i dobre wyposażenie. Cena? Tutaj można się zaskoczyć

Nowy Citroen C5 Aircross 2025 debiutuje w polskiej ofercie marki. Spodziewaliśmy się wysokich cen, tymczasem francuska marka miło zaskoczyła. Kuzyn Grandlanda czy Peugeota 3008 jest dobrze wyceniony i ma solidne wyposażenie. Sprawdzamy co oferuje i ile kosztuje.

  • Citroen C5 Aircross 2025 debiutuje w Polsce
  • W ofercie dostępne są trzy wersje wyposażenia i póki co dwa warianty napędowe
  • Ceny startują od kwoty poniżej 133 000 złotych

Nowy Citroen C5 Aircross jest kluczowym modelem dla tej francuskiej marki. W stosunku do poprzednika urósł, zyskał lepsze wyposażenie i bardziej wyrazistą stylistykę. Bliskie pokrewieństwo z Jeepem Compassem, Oplem Grandlandem czy Peugeotem 3008 sugerowało jednak, że ceny mogą być tutaj bardzo wysokie.

Francuzi nas na szczęście miło zaskoczyli. Nowy C5 Aircross, dostępny póki co w dwóch wersjach, ma naprawdę przyjaźnie skonstruowany cennik. Do tego bazowa wersja już w standardzie oferuje dobre wyposażenie.

Citroen C5 Aircross 2025. Jak zmienił się względem poprzednika?

Nowa generacja Citroëna C5 Aircross korzysta z platformy STLA Medium, co przełożyło się na zwiększenie wymiarów. Francuski SUV jest teraz dłuższy aż o 15 cm względem poprzednika, a rozstaw osi zwiększono o 6 cm. Tym samym auto mierzy 4,65 metra długości i ma 2,78 metra rozstawu osi.

Udało się tutaj wygospodarować znacznie przestronniejsze wnętrze, a bagażnik oferuje aż 650 litrów pojemności. Do tego stylistyka zwraca uwagę. Odważniejsze linie nadwozia idą w parze z nowym wnętrzem, w którym po raz pierwszy postawiono na ekran multimediów w orientacji pionowej.

W ofercie będą trzy rodzaje napędu: miękka hybryda, hybryda plug-in i wariant elektryczny

Ofertę otwiera rzecz jasna ten pierwszy wariant. Łączy silnik 1.2 Turbo (nowa konstrukcja, z łańcuchem rozrządu) z jednostką elektryczną ulokowaną w 6-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni automatycznej. Łączna moc to 145 KM.

Półkę wyżej mamy hybrydę plug-in. Tutaj pod maską pracuje silnik 1.6 Turbo, spięty z jednostką elektryczną i z baterią o pojemności 21 kWh. Tutaj dostajemy 195 KM do dyspozycji.

Gamę zamyka elektryczny model, który ma baterię o pojemności 73 kWh i 210-konny silnik elektryczny. Zasięg w tym modelu ma przekraczać 500 kilometrów na jednym ładowaniu. Maksymalna moc ładowania to 11 kW (AC) i 160 kW (DC).

Citroen C5 Aircross 2025 - polski cennik składa się z trzech wersji

Do wyboru są warianty YOU, PLUS i MAX. Już w tym pierwszym dostajemy czujniki cofania, tempomat adaptacyjny, cyfrowe wskaźniki (10-calowy ekran) i charakterystyczny ekran multimediów (Waterfall). Co ciekawe, jest tutaj także kanapa dzielona w proporcjach 40:20:40, co na pewno docenią osoby, które wożą większe przedmioty.

Citroen C5 Aircross You kosztuje 132 900 złotych w wydaniu z silnikiem 1.2 Turbo 145 KM MHEV i 174 900 złotych w wydaniu elektrycznym Comfort Range.

Citroen C5 Aircross YOU 2025

W wersji Plus dodatkowo zyskujemy kamerę cofania (kąt widzenia do 180 stopni), przednie czujniki parkowania, wysoką konsolę środkową z chłodzonym schowkiem w podłokietniku, bezkluczykowy dostęp do auta, dwustrefową klimatyzację z nawiewami na tył, czy kierownicę obszytą materiałem TEP.

Citroen C5 Aircross Plus

Ceny wersji Plus to odpowiednio 145 900 złotych za wersję 1.2 Turbo MHEV i 187 900 złotych za wariant elektryczny.

We flagowej wersji MAX dostajemy dużo lepsze wyposażenie

Tutaj w standardzie jest już chociażby zestaw kamer 360 stopni, światła Full-LED MATRIX, pakiet Drive Assist 2.0, podgrzewanie foteli i kierownicy, wyświetlacz Head-Up Display i ładniejsze dekory nadwozia oraz wnętrza.

Citroen C5 Aircross MAX

Wersję MAX wyceniono na 163 300 złotych za model spalinowy (1.2 Turbo MHEV 145 KM) i na 205 300 złotych za elektryka.

Wersja wyposażenia Napęd Cena
YOU 1.2 Turbo MHEV 145 KM 132 900 zł
Elektryczny Comfort Range 210 KM 174 900 zł
PLUS 1.2 Turbo MHEV 145 KM 145 900 zł
Elektryczny Comfort Range 210 KM 187 900 zł
MAX 1.2 Turbo MHEV 145 KM 163 300 zł
Elektryczny Comfort Range 210 KM 205 300 zł

Cennik prezentuje się więc naprawdę dobrze

Po pierwsze - C5 Aircross wchodzi na półkę popularnej Kii Sportage. Po drugie - już bazowa wersja ma dużo sensu, a środkowy wariant Plus stanowi idealny kompromis pomiędzy ceną a wyposażeniem. Problemem może być jedynie skromna gama jednostek napędowych. Wiele osób ominie ten samochód szerokim łukiem, głównie ze względu na 3-cylindrową, niezbyt mocną jednostkę napędową pod maską.

Hybryda plug-in, a także wersja elektryczna z większym akumulatorem, dołączą do oferty nieco później.