Cupra Formentor wygląda dokładnie jak... Cupra Formentor

Zabawy w samochód studyjny były... No właśnie, po co tak naprawdę te podchody? Produkcyjna Cupra Formentor wygląda dokładnie tak samo jak jej studyjna zapowiedź.

A więc jest - pierwszy model marki Cupra, który nie ma odpowiednika w gamie Seata. Cupra Formentor to nic innego jak podniesione wcielenie nowego Leona. Prezencji tego auta nie można niczego odmówić, ale mamy wrażenie, że efekt "wow" niestety szybko uleciał.

Prototyp = wersja produkcyjna

W zeszłym roku Cupra pokazała zapowiedź swojego pierwszego "niezależnego" auta. Jak się okazało nie tylko zwiastował on nowego Leona, ale także przełożono go "jeden do jednego" na wersję produkcyjną. Co ciekawe potwierdza to także wcześniejsze wycieki dotyczące tego auta.

Wizualnie Cupra Formentor jest niczym innym jak właśnie podniesioną wersją Leona z nieco inną linią boczną. Przód, tył jak i wnętrze są tutaj identyczne - a to oznacza prostą formę i dużo nowoczesnych elementów wyposażenia. Można odnieść wrażenie, że Formentor jest swego rodzaju odpowiednikiem Volkswagena T-Roca (a właściwie T-Roca R), gdyż obydwa samochody są podwyższonymi hatchbackami.

Cupra Formentor - dwa znajome silniki

Pod maską Formentora zagoszczą dwie wersje silnikowe. Najciekawsza to oczywiście jednostka 2.0 TSI o mocy 310 KM. Moc wędruje tutaj na cztery koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni DSG, co sugeruje świetną przyczepność i doskonałe osiągi.

Drugim wariantem, co nie jest zaskoczeniem, będzie wersja plug-in hybrid. Silnik 1.4 TSI w połączeniu z jednostką elektryczną i baterią zapewnią tutaj 245 KM i do 60 kilometrów zasięgu na prądzie. W tym przypadku moc wędrować będzie wyłącznie na przednią oś.

Cupra Formentor - dane techniczne

Nowy model marki Cupra mierzy 4450 mm długości, 1839 mm szerokości i 1511 mm wysokości. Rozstaw osi to 2680 mm, zaś bagażnik pomieści 450 litrów.

W przypadku tego modelu 19-calowe felgi będą wyposażeniem standardowym. W zależności od konfiguracji można je zestawić z miedzianymi dodatkami. Kolory? Ciekawych odcieni nie zabraknie: Urban Silver, Midnight Black, Magnetic Tech i Candy White to lakiery metaliczne. W ofercie pojawią się też specjalne odcienie Graphene Grey, Dark Camouflage i Desire Red oraz dwa matowe lakiery: Petrol Blue Matte i Magnetic Tech Matte.

Wyróżnikiem Formentora ma być bogate wyposażenie: seryjnie znajdziemy tutaj zaawansowane multimedia, zawieszenie DCC czy komplet systemów bezpieczeństwa.

Rynkowy debiut przewidziany jest na połowę bieżącego roku. Czy model ten zyska popularność? Patrząc na dobrą sprzedaż hothatchy z gamy koncernu Volkswagena o to nie trzeba się martwić.