Cupra Raval 2025. Mały hiszpański elektryk ma już oficjalną nazwę
Zapomnijcie o nazwie Urban Rebel. Przed Wami Cupra Raval 2025 - miejski elektryk hiszpańskiej marki. Co wiemy o tym nadchodzącym modelu?
SEAT może i popada w niełaskę, ale za to Cupra pędzi jak szalona. Niedawno poznaliśmy produkcyjną wersję Tavascana, czyli odpowiednika Volkswagena ID.5. Teraz do listy premier dołącza Cupra Raval, która na drogi wyjedzie za dwa lata.
To ważny dla tego producenta samochód. Wykorzysta całkowicie nową platformę MEB Entry, która pogodzi niższe koszty produkcji z dużym zasięgiem. A to wszystko dostaniemy w atrakcyjnym opakowaniu.
Cupra Raval 2025. Mała i zadziorna
Zacznijmy od pierwszej kwestii, czyli od nazwy. Jeśli Barcelona jest Wam znana, to o dzielnicy El Raval na pewno słyszeliście. Obecnie jest to modne miejsce, które upodobali sobie artyści. Małe kawiarnie i tapas bary ulokowane w starych gotyckich kamienicach tętnią życiem przez całą dobę i przyciągają wiele osób.
To dobra nazwa dla auta, które właśnie w mieście będzie czuć się jak ryba w wodzie. Wszystko to za sprawą platformy MEB Entry, którą grupa Volkswagena szykuje dla swoich małych samochodów. Poznaliśmy ją oficjalnie wraz z modelem ID.2All, aczkolwiek docelowo trafi ona do szeregu innych samochodów - od Skody, aż po Cuprę i potencjalnie Audi.
Rozstaw osi wynosi tutaj 2600 mm, a całkowita długość to nieco ponad 4 metry. Mimo to udało się stworzyć w tym aucie przestronne wnętrze i spory bagażnik. Na osiągi też nie będzie można narzekać.
Przednie koła napędzi silnik elektryczny, oferujący ponad 200 KM w topowej wersji (dokładnie 222 KM). Pojemność akumulatora nie jest jeszcze znana, ale według naszych obliczeń będzie to około 60 kWh, co w zupełności wystarczy do miejskiego samochodu.
Cupra Raval wyjedzie z fabryki w Martorell
Hiszpanie chcą wystartować z produkcją tego samochodu już w 2025 roku. Jeśli więc nie będzie żadnych opóźnień, Raval stanie się pierwszym "małym" elektrykiem nowej generacji w grupie Volkswagena.
Niebawem poznamy też jeszcze jedną nowość Cupry, czyli model Terramar. Będzie to ostatnia spalinowa konstrukcja, bazująca w dużej mierze na Audi Q3, z którym będzie produkowane na Węgrzech. Pod maską znajdziemy napęd plug-in hybrid. Docelowo Terramar stanie się następcą Cupry Ateki.