Cupra Terramar wyceniona w Polsce. Sprawdzamy ile kosztuje, co oferuje i z kim konkuruje ten model
Czas odpowiedzieć na kluczowe pytania: ile kosztuje Cupra Terramar, co oferuje i z jakimi samochodami konkuruje? Sprawdziliśmy to.
- Cupra Terramar to nowość w gamie hiszpańskiej marki
- Ten model to SUV z pogranicza segmentu C i D
- Terramar jest większy od Formentora i ma wymiary zbliżone do Tiguana
- Ceny startują od ponad 173 000 złotych
Na ten model czekało zapewne wiele osób. Cupra Terramar wreszcie oficjalnie dołączyła do oferty marki i szykuje się na podbój rynku. To kluczowy produkt dla tej hiszpańskiej firmy. Mówimy tutaj o aucie większym, praktyczniejszym i nowocześniejszym od najbardziej rodzinnej do tej pory Ateki.
Cupra Terramar 2025. Ile kosztuje ten samochód?
Zaledwie dobę po premierze poznaliśmy cennik tego samochodu. Za najtańszy wariant Terramara zapłacimy 173 800 złotych. W tej cenie dostaniemy jednostkę eTSI o mocy 150 KM (1.5 TSI), spiętą z 7-biegową skrzynią DSG.
Znacznie droższy, bo wyceniony na 229 892 złote, jest wariant VZ z silnikiem 2.0 TSI o mocy 265 KM i napędem na cztery koła 4Drive. Z kolei aż 240 600 złotych zapłacimy za model VZ z jednostką 1.5 TSI i z napędem plug-in hybrid. Tutaj dostajemy 272 KM, ale cała moc trafia wyłącznie na przednie koła.
Na liście opcji znajdziemy 6 dostępnych odcieni, 4 wzory felg w rozmiarze 20 cali i opcjonalną skórzaną tapicerkę. Dostępne są też różne pakiety: Pure Performance (za 4392 zł), Skyline (5368 zł) i Immersive (2392 zł). Ten pierwszy dodaje światła LED Matrix, drugi dach panoramiczny, a trzeci nagłośnienie firmy Sennheiser. Na liście jest również pakiet Digital Drive (za 4148 zł), który uzupełnia wyposażenie o wyświetlacz HUD, cyfrowe wskaźniki i nawigację.
Z kim konkuruje Cupra Terramar?
To akurat najmocniejsza strona tego samochodu, gdyż można powiedzieć, że w zasadzie... z nikim. Ten samochód ma wymiary niemal identyczne jak nowy Tiguan. Tym samym jego konkurencją są dość zwyczajne i pozbawione unikalnego charakteru samochody.
Tak naprawdę z Terramarem rywalizować będzie w pewnym sensie jego bliźniak - Audi Q3 kolejnej generacji. Ten samochód można też na swój sposób zestawić z BMW X1 i z Mercedesem GLA, aczkolwiek to jednak nieco inna półka.
Realnie więc Cupra oferuje więcej charakteru i sportowego stylu w dość przystępnym wydaniu, typowym dla produktów grupy Volkswagena. Jak dobrze wiemy takie auta mają ogromną rzeszę fanów, tak więc o sprzedaż ta hiszpańska marka raczej nie musi się martwić.