Czy Nissan N6 będzie niczym koło ratunkowe? Na wybranych rynkach ma szansę na sukces
Czy Chiny uratują tę markę? Być może, ale nie chodzi o sprzedaż w Państwie Środka, a o modele, które tam powstają - takie jak Nissan N6.
Nissan walczy o przetrwanie - i jest gotów sięgnąć po wszystkie dostępne koła ratunkowe. Jednym z nich mogą być modele tworzone na rynek chiński. Mazda pokazała, że warto zaryzykować i wprowadzić do Europy samochód z Państwa Środka, tylko zmieniony wizualnie. Ten precedens może być szansą dla marki, która stoi na skraju bankructwa. Nissan N6 bez wątpienia byłby szansą na odbicie się od dna, zwłaszcza w krajach, gdzie wciąż sprzedają się sedany.
Nowy Nissan N6 to "Primera z 2025 roku". Ma hybrydę w stylu napędu e-Power
Nowy Nissan N6 ma 4831 mm długości, 1885 mm szerokości i 1491 mm wysokości. Rozstaw osi to 2815 mm. Dla porównania, elektryczny N7 ma o 100 mm dłuższy rozstaw osi, co przekłada się na nieco więcej przestrzeni w kabinie. Mimo to, N6 plasuje się w segmencie dużych sedanów i rozmiarami zbliżony jest do wycofanego już z rynku Nissana Maximy.
N6 dzieli wielecech wizualnych z modelem N7, jednak nie brakuje mu własnej tożsamości. Zmieniony dolny segment reflektorów LED lepiej wpisuje się w stylistykę grilla V-Motion, typowego dla aut tej marki. Sylwetka boczna jest ostrzejsza, a przetłoczenia karoserii nieco inne niż w N7.
Wnętrze pozostaje tajemnicą
Choć Nissan nie opublikował jeszcze zdjęć kabiny modelu N6, wszystko wskazuje na to, że zostanie ona przeniesiona wprost z N7. Można zatem spodziewać się minimalistycznego kokpitu z 15,6-calowym ekranem dotykowym, cyfrowych zegarów, dwóch ładowarek bezprzewodowych oraz nowoczesnej kierownicy o dwóch ramionach.
Pod maską znajdziemy "generator". To napęd przygotowany przez firmę Dongfeng
Za napęd N6 odpowiada układ hybrydowy typu plug-in. Pod maską pracuje 1,5-litrowy silnik benzynowy produkcji Dongfenga o mocy 95 KM (76 kW), współpracujący z silnikiem elektrycznym generującym 87 KM (65 kW). Całkowita moc systemu wynosi 208 KM (155 kW).
Z dużym prawdopodobieństwem, podobnie jak w systemach e-Power, to jednostka elektryczna odpowiada za napędzanie kół, a silnik spalinowy pełni tutaj wyłącznie funkcję generatora. Bateria litowo-żelazowo-fosforanowa zasila motor elektryczny, choć jej pojemność nie została jeszcze ujawniona.
Nissan planuje wprowadzenie N6 na rynek chiński jeszcze w tym roku. W kontekście globalnych ambicji modelu N7, nie można wykluczyć, że N6 również trafi do sprzedaży poza Chinami. Potencjalne rynki to Azja Południowo-Wschodnia, Bliski Wschód oraz wybrane kraje europejskie. Patrząc na to, że BYD weszło do Europy z modelem Seal 05, N6 zyskuje argument za tym, aby pojawić się na Starym Kontynencie.


