Debiutuje BMW M8 - jako coupe i kabriolet, również w wersji Competition [ZDJĘCIA, DANE TECHNICZNE]
Doczekaliśmy się w końcu topowego BMW serii 8. Jak można się było spodziewać - M8 dostało silnik z M5 i jest wyjątkowo szybkie.
Debiut nastąpił we wszystkich możliwych odmianach - Coupe, Convertible oraz odmiana Competition z obdywoma rodzajami nadwozia.
Sercem M8 jest znana jednostka 4.4 V8 TwinTurbo, przenosząca moc na obie osie przez ośmiobiegową skrzynię Steptronic. Moc w standardowej odmianie wynosi, podobnie jak w M5, 600 KM, a moment obrotowy 750 Nm. Pozwala to osiągnąć 100 km/h w 3,3 sekundy (wersja z otwartym dachem w 3,4 sekundy). Mocniejsza wersja Competition ma 625 KM, a "setkę" osiąga o 0,1 sekundy szybciej w obu przypadkach.
Napęd na cztery koła dodatkowo wyposażony jest w aktywny dyferencjał M z dwoma normalnymi trybami jazdy: 4WD i 4WD Sport. Dodatkowo będzie można "odpiąć" przednią oś i puścić M8-kę długim slajdem w trybie 2WD. Zwłaszcza, że ten tryb wymaga deaktywacji kontroli trakcji.
BMW jest też bardzo dumne z konstrukcji zawieszenia z adaptacyjnymi amortyzatorami M oraz elektromechanicznym układem kierowniczym. Dodatkowo zawieszenie oraz konstrukcje wzmocniono specjalnymi rozpórkami z przodu i z tyłu oraz grubszymi stabilizatorami. Klienci będą mogli wybrać między standardowymi, a ceramicznymi hamulcami oraz... dwoma rodzajami pracy pedałów. Jeden będzie dopasowany do bardziej komfortowej jazdy, drugi będzie dawał dużo bardziej bezpośrednie czucie.
Oczywiście wszystkie M8-ki będą kompletnie wyposażone, z kompletem asystentów, wyświetlaczem HUD i BMW Live Cockpit Professional. Przycisk "M" na konsoli będzie pozwalał na wybranie ustawień Road/Sport, albo (w wersji Competition) Road/Sport/Track. Dodatkowo wiele funkcji zawieszenia, hamulców, silnika i skrzyni biegów będzie konfigurowalne.
BMW podało też ceny M8 na Stany Zjednoczone - coupe startuje z poziomu 133 tys. USD, wersja "bez dachu" od 142 500 USD. Competition jest jest droższe o 13 000 USD.