Dlaczego Audi stworzyło w Chinach AUDI? Odpowiedź jest zaskakująca
Dlaczego Audi w Chinach stworzyło markę AUDI? Wszystko po to, aby dotrzeć do... zupełnie innego grona klientów. Ta strategia, choć na pierwszy rzut oka szalona, może być strzałem w dziesiątkę.
- AUDI to nowa marka Audi na rynek chiński
- W powyższym zdaniu nie ma błędu
- Niemcy mają plan na ponowne zdobycie chińskiego rynku
Jak już pewnie zauważyliście, Audi stworzyło w Chinach markę AUDI. Różnica w zapisie jest kluczowa. To standardowe Audi, doskonale nam znane, ma cztery pierścienie w logotypie i charakterystyczną stylistykę, z grillem singleframe. AUDI jest zaś stworzone od zera z myślą o Chinach. Do tego samochody tej marki wykorzystają technologię grupy SAIC, a nie niemieckie rozwiązania.
Ten ruch jest bardzo sensowny - szczególnie w momencie, w którym rynek chiński odwraca się od produktów z Europy.
AUDI w Chinach ma bardzo ważne zadanie - musi przyciągnąć nową grupę klientów
Wydawać by się mogło, że tworzenie marki o takiej samej nazwie, ale innej stylistyce, będzie absolutnie bezsensowne. Nic bardziej mylnego. Spójrzcie na to z nieco innej perspektywy. Przez lata europejskie produkty były postrzegane w Chinach jako te "prestiżowe". To dlatego właśnie wiele firm zbudowało taką potęgę w Państwie Środka, a producenci aut premium i luksusowych dosłownie kąpali się w dolarach.
Ostatnie lata przyniosły ogromną zmianę. Chińskie władze położyły ogromny nacisk na to, aby lokalni producenci zwiększyli swoją atrakcyjność dla klientów. Ich produkty stały się nie tylko konkurencyjne, ale nawet lepsze od tych "europejskich". W efekcie wiele osób przesiadło się do rodzimych produkcji, co oczywiście oznacza ogromne straty dla koncernów ze Starego Kontynentu.
Audi postawiło więc na odważne zagranie. Nowe "Audi", stworzone z grupą SAIC w Chinach, z jednej strony daje "niemiecką markę", która wielu osobom dobrze się kojarzy. Z drugiej zaś jest to auto zbudowane z wykorzystaniem chińskich podzespołów, na chińskiej platformie, dopasowane wizualnie do chińskich potrzeb. Tym samym Niemcy próbują w ten sposób połączyć swój wizerunek z oczekiwaniami nowych młodszych zamożnych Chińczyków.
Jednocześnie dla klientów, którzy cenią sobie klasyczne Audi, oferta pozostanie niezmienna
Tym samym mieszkańcy Państwa Środka dostają de facto szerszą ofertę, która trafi w gusta klientów z różnych półek. Jednocześnie Audi nie walczy z wiatrakami, tworząc zupełnie nową markę, która wymagałaby odpowiedniej promocji i budowania świadomości.
Czy to faktycznie sprawdzi się w praktyce? To pokażą najbliższe lata. Póki co Concept E musi stać się pierwszym produkcyjnym modelem AUDI.