Włoska marka nie do końca informowała, że ich auto jest chińskie. DR Automobiles na celowniku UE
Marka DR Automobiles, która odnosi ogromne sukcesy we Włoszech, jest na celowniku Unii Europejskiej. Ten producent, oferujący chińskie auta pod własną marką, skrzętnie stara się ukrywać pochodzenie swoich produktów.
Nie każdy musi interesować się motoryzacją i pochodzeniem danych marek. Jeśli produkt jest akceptowalny, a cena atrakcyjna, to dla szeregu kierowców stanowi wystarczający argument stojący za wyborem danego modelu. DR Automobiles, "włoska" marka bijąca rekordy na Półwyspie Apenińskim, trafiła na celownik Unii Europejskiej.
Powód jest prosty. Otóż ta marka jest "włoska" jedynie ze względu na fakt montażu rozłożonych w Chinach aut we własnej montowni w Molise. Mimo to magia marketingu sprawia, że jej samochody nie są sprzedawane jako "chińskie", albo "chińskiego pochodzenia". Wręcz przeciwnie - podkreśla się ich "włoską produkcję", nawet jeśli jest to jedyni montaż rozłożonego na poszczególne elementy pojazdu.
A takie działania nie podobają się Unii Europejskiej. DR Automobiles trafiło na ich celownik
Urząd antymonopolowy przygląda się całej sytuacji i bada, czy klienci DR Automobiles wiedzą o pochodzeniu ich samochodów. Te w końcu nie są włoskie, a chińskie. Włosi znaleźli sprytny sposób na rozwój swojej firmy i bazują na konstrukcjach grupy Chery.
A dokładniej są to auta Chery, BAIC i JAC, które dostały nowy logotyp DR-a na włoskim rynku. Warto tutaj zauważyć, że koncern Chery wchodzi właśnie do Europy i szykuje ogromną ekspansję na wielu rynkach. To może sugerować, że Chińczycy zainspirowali się sukcesem we Włoszech.
A ten jest naprawdę imponujący. DR ma 2% udziału w rynku
W ciągu 9 miesięcy tego roku DR sprzedał 24 200 pojazdów, czyli aż o 48% więcej niż w analogicznym okresie w 2022 r. Skąd taka popularność tych aut? Powód jest prosty - są tanie, dostępne od ręki i oferują w wielu wariantach zasilanie LPG.
Tym samym rynek dostał auto "masowe", które spełnia podstawowe potrzeby i nie rozczarowuje wyposażeniem i osiągami. A to wszystko sprawia, że klienci postawili na rozsądek i zadecydowali portfelem.
Czy na podobny sukces mają szansę nowe marki Chery? Chińska grupa zamierza podbić Europę z pomocą Omody i JAECOO, a docelowo do jej oferty dołączą też inne marki.