Ford Capri 2025. Wszystko, co chcesz o nim wiedzieć
Przed Wami Ford Capri 2025, czyli wielki powrót kultowej nazwy. Tym razem jednak znajdziemy ją na elektrycznym crossoverze. Co oferuje ten model i czym się wyróżnia? Zobaczcie sami.
- Ford Capri 2025 to druga elektryczna nowość tej marki
- Podobnie jak Explorer, Capri bazuje na platformie MEB
- To kolejny owoc współpracy Forda i Volkswagena
- Capri będzie trzecim elektrykiem w europejskiej gamie producenta
- Do tych modeli dołączy jeszcze Puma na prąd i Tourneo/Transit Courier w elektrycznym wydaniu
Już chyba pogodziliśmy się z tym, że kultowe nazwy powracają na rynek z reguły na samochodach, które są odległe od swoich pierwowzorów. Błękitny owal z kolei gra w zupełnie inny sposób. Lekkie skonfundowanie wywołał nowy Explorer, który wykorzystuje plakietkę znaną z wielkiego amerykańskiego SUV-a na elektrycznym modelu o długości sięgającej 4,46 metra. Obydwa modele są wciąż w ofercie i mogą stać obok siebie w salonie. Teraz z kolei na rynek wjeżdża Ford Capri 2025, nie jako coupe, a jako usportowiony wizualnie crossover.
To ciekawy zwrot akcji - potencjalnie kontrowersyjny dla fanów klasycznego coupe, ale atrakcyjny z punktu rozbudowy gamy modeli elektrycznych. Capri uzupełnia ofertę i staje się tym, czym dla Volkswagena jest model ID.5. Zresztą obydwa modele mają wspólne geny.
Ford Capri 2025 bazuje na platformie MEB
Tak jak i Explorer, tutaj też wykorzystano potencjał konstrukcji przygotowanej przez Volkswagena. Taki ruch ze strony Forda to wiele korzyści. Po pierwsze - nowy model można było opracować znacznie szybciej. Po drugie - konstrukcja MEB cechuje się dobrą wydajnością, co jest kolejnym plusem na koncie tego samochodu.
Na pierwszy rzut oka tego pokrewieństwa z samochodami marki z Wolfsburga jednak nie znajdziecie. Capri odcina się też od prostego designu nowego Explorera. Tu mamy do czynienia z produktem z zupełnie innym wizualnie, co jest ciekawym zwrotem akcji.
Front wyróżniają węższe lampy z charakterystycznymi ledami do jazdy dziennej, przywodzącymi nieco na myśl Porsche. Połączono je czarną listwą, pod którą wytłoczono napis CAPRI.
Sam zderzak jest bardzo prosty i w zasadzie nie ma przetłoczeń, a jedyne wloty powietrza ukryto w jego skrajnych częściach i na dole.
Warto też zwrócić uwagę na linię szyb, która jest bardzo prosta i na swój sposób nawiązuje do pierwszego Capri. Mocno zaakcentowano też linię błotników, co w połączeniu z opadającą łagodnie linią tyłu tworzy ciekawy zestaw.
Tył także zwraca uwagę. Wąskie lampy, których sygnatura świetlna nawiązuje do przednich świateł, połączono blendą. Krawędź pokrywy bagażnika zaakcentowano lekkim spoilerem. Całość prezentuje się dość zaskakująco i sprawia wrażenie oderwanej od designu, do którego przyzwyczaiła nas ta marka. Może to jest właśnie przepis na sukces?
Ford Capri 2025 ma 4634 mm długości, 1872 mm szerokości i 1626 mm wysokości. Rozstaw osi to 2767 mm. Tym samym jest nieco większy od Explorera. W standardzie z salonu ten samochód wyjedzie na 19-calowych felgach, zaś opcją będą większe, 20-calowe koła. Bagażnik w nowym Fordzie Capri 2025 oferuje od 572 do 1510 litrów pojemności.
Błękitny owal postawił także na ciekawe lakiery. W oczy rzuca się przede wszystkim kolor Vivid Yellow, ale obok niego zobaczymy także odcienie Agate Black Metallic, Frozen White, Magnetic Grey Metallic, Blue My Mind Metallic i Lucid Red Metallic.
Wnętrze nowego Forda Capri ma kilka ciekawych bajerów
Sam kokpit jest w zasadzie taki sam, jak w nowym Explorerze. Dodano tutaj atrakcyjniejszą kolorystykę, a także kilka ciekawych wstawek wizualnych.
Nie zabrakło więc dużego schowka o pojemności 17 litrów (nazywa się MegaConsole, mieści nawet laptopa) i podnoszonego ekranu multimediów w rozmiarze 14,6 cala, za którym znajduje się kolejna skrytka "My Private Locker".
W topowej wersji Premium warto zwrócić uwagę na nagłośnienie B&O, które korzysta z 10 głośników, w tym z soundbara i z aktywnego subwoofera.
Ford Capri 2025 - pojemność baterii, moc, zasięg
Sercem bazowej wersji Forda Capri, napędzanej wyłącznie na tylną oś, jest 286-konny silnik elektryczny, generujący 545 Nm. Ten wariant współpracuje z baterią o pojemności 77 kWh, wykonaną w technologii NMC (niklowo-manganowo-kobaltowej).
Sprint do setki zajmuje tylko 6,4 sekundy, a prędkość maksymalna to 180 km/h. Ford obiecuje tutaj 627 kilometrów zasięgu, a maksymalna moc ładowania wynosi od 11 kW (AC) do 135 kW (DC).
Mocniejszy wariant generuje zaś 340 KM i ma napęd na cztery koła (dwa silniki). Tutaj bateria jest nieco większa - ma 79 kWh. Zasięg wynosi 592 kilometry na jednym ładowaniu. Co ciekawe w tym przypadku dostajemy większą moc ładowania prądem stałym - 185 kW. Przyspieszenie do setki flagowego Forda Capri trwa tylko 5,3 sekundy. Masa własna nowego crossovera wynosi od 2098 do 2190 kilogramów.
W Niemczech ceny nowego Capri 2025 startują od 51 950 euro. Do wyboru będą tylko dwie wersje - Capri i Capri Premium. Sprzedaż ruszy najprawdopodobniej pod koniec bieżącego roku. Niebawem powinniśmy poznać też polski cennik tego auta.