Nowy mały Ford E-Tourneo Courier melduje się w pracy. Jeździ na prądzie, ma dwa bagażniki
Ford E-Tourneo Courier oficjalnie dołączył do oferty "błękitnego owalu". Ma 136 KM, przejeżdża niecałe 300 kilometrów na ładowaniu i oferuje dwa bagażniki. Oto wszystko, co warto o nim wiedzieć.
- Ford E-Tourneo Courier 2025 dołącza do oferty marki
- Elektryczna wersja ma jedną wersję napędową
- Bateria nie jest duża, ale zasięg sprawdzi się w mieście i w jego okolicach
- Cena nie jest jeszcze znana
Zapowiadany od premiery tego modelu wariant elektryczny wreszcie oficjalnie wjeżdża na rynek. Oto Ford E-Tourneo Courier 2025, czyli elektryczne wydanie małego kombivana i dostawczaka tej marki. Błękitny owal zainwestował ogromne pieniądze w zakład w Krajowej w Rumunii, zarządzany obecnie przez turecką grupę Ford Otosan, aby produkować tam auta na prąd. To jedna z dwóch nowości, które go opuszczą.
Zmiany względem wersji spalinowej są naprawdę duże. Widać, że konstrukcję Couriera od początku planowano z myślą o elektryfikacji. Zobaczcie co oferuje ten samochód.
Ford E-Tourneo Courier 2025 przejedzie do 288 kilometrów na jednym ładowaniu
Nie jest to imponujący wynik, ale pamiętajcie, że mówimy o bardzo małym samochodzie. Aby zachować dobrą ładowność konieczne było zastosowanie mniejszej baterii. Ta ma 43 kWh pojemności, czyli dorównuje poziomem niektórym konkurentom, np. elektrycznemu Renault Kangoo.
Sercem tego modelu jest nowy silnik elektryczny, generujący 136 KM (100 kW) i 290 Nm. Moc trafia na przednie koła. Producent nie podał dokładnej ładowności, ale za to poinformował, że na hak można wziąć tutaj przyczepę o masie 750 kilogramów.
Prąd magazynowany jest w akumulatorze o pojemności 43 kWh. Maksymalna moc ładowania prądem stałym to 100 kW. Niewielki rozmiar i szybkie ładowanie pozwalają na "zatankowanie" baterii od 10 do 80% w 23 minuty. Ładowanie AC (prądem przemiennym) odbywa się z mocą 11 kW. Oznacza to, że do pełna powinniśmy naładować ten samochód w około 5 godzin.
Oczywiście nie brakuje tutaj zmian związanych z obecnością napędu elektrycznego. E-Tourneo Courier dostał system One-Pedal Driving, który wykorzystuje układ rekuperacji energii do hamowania. Oszczędza to klocki i tarcze hamulcowe.
Nie brakuje tutaj także różnic w wyposażeniu i w użytkowych aspektach tego modelu
Przede wszystkim Ford E-Tourneo Courier 2025 dysponuje 44-litrowym frunkiem, czyli przednim bagażnikiem. Miejsce po jednostce spalinowej nie jest niewykorzystane i przyda się jako schowek na kable, lub na małe przedmioty. Bagażnik oferuje od 1188 do 2162 litrów pojemności. Kanapa składa się w proporcjach 60:40 i umożliwia podniesienie, aby wygospodarować dodatkowe centymetry.
Z nowości we wnętrzu znajdziemy 12-calowy ekran zegarów i 12-calowy wyświetlacz multimediów. Poza tym wersja elektryczna ma inną kierownicę - dwuramienną, znaną z Pumy po liftingu. We wnętrzu jest też gniazdo 230V. To największe różnice, które zauważycie gołym okiem. Z zewnątrz wariant elektryczny rozpoznacie zaś po innej atrapie chłodnicy.
Sprzedaż i produkcja nowego Forda ruszą pod koniec tego roku, zaś pierwsze egzemplarze dojadą do klientów na początku 2025 r.