Ford F-150 Raptor R na nowy rok ma jeszcze więcej mocy. 730 KM to w sam raz!
Zmiany modelowe na nowy rok mogą być naprawdę zaskakujące. Ford F-150 Raptor R ma na przykład jeszcze więcej mocy. To nam się podoba!
A mówi się, że lepsze jest wrogiem dobrego! Tymczasem Ford, odświeżając ostatnio cała gamę swoich pickupów, pozostawił na koniec roku jeszcze jedną premierę. A teraz wjeżdża, cały w pyle i na pewno bardzo głośno: Ford F-150 Raptor R 2024. Samochód, który jest tak amerykański jak to możliwe. Co oznacza że jest jednocześnie absurdalny, nikomu nie potrzebny i cudownie fajny. A teraz jeszcze fajniejszy.
Ford F-150 Raptor R 2024 - oczywiście, że chodziło o Rama 1500 TRX
W amerykańskim światku motoryzacyjno-marketingowym ważne jest przede wszystkim to, o ile jest się lepszym od konkurencji. Nawet na papierze. A na tym mogą zyskać tylko klienci.
Ram 1500 TRX ma bowiem jednostkę Hellcat o mocy 717 KM. To wyraźnie więcej (całe 7 KM!) niż Raptor R w momencie debiutu. Inżynierowie Forda potraktowali temat ambicjonalnie i jeszcze raz przyjrzeli się silnikowi 5.2 ze sprężarką mechaniczną. Ta sama jednostka napędza Mustanga Shelby GT500.
Zwykły Raptor, ale też robi zamieszanie
Jak dokonano zmian? Oficjalny komunikat prasowy jest bardzo oszczędny w tej kwestii. Mówi tylko o ograniczeniu strat w przepływie powietrza. W nowym modelu zmodyfikowano więc maskę oraz elementy odpowiadające za dopływ zimnego powietrza do dolotu. Dzięki temu oraz, zapewne, jakiejś korekcie oprogramowania, nowy Ford F-150 Raptor R osiąga 730 KM i 868 Nm momentu obrotowego (tu akurat nic się nie zmieniło).
Wizualnie, odróżnienie nowego Raptora od starego nie będzie proste. Podobnie jak cały lifting serii F-150, to tylko kosmetyka. Najbardziej charakterystyczne są nowe przednie światła z LED-ami do jazdy dziennej o innym kształcie.
W środku za to pojawi się opcjonalnie wyświetlacz typu HUD dla kierowcy. Jak podkreśla Ford, to pierwszy raz w serii F, kiedy będzie można wyświetlać informacje na szybie.
Nowy "lisek" trafił też do standardowego Raptora
A, topowy Raptor R na rok 2024 ma też nowe zawieszenie. Tradycyjnie, opracował je Fox. Dwuzaworowe amortyzatory mają dodatkowo poprawić możliwości pickupa. A nawet jak wiemy z Rangera Raptora, te są naprawdę duże.
A, najśmieszniejsze jest to, że RAM 1500 TRX wypada z produkcji po tym roku modelowym. Stellantis zamienił go na znacznie słabszą wersję RHO (540 KM, silnik 3.0 Hurricane).