Ford F-150 Raptor R na nowy rok ma jeszcze więcej mocy. 730 KM to w sam raz!

Zmiany modelowe na nowy rok mogą być naprawdę zaskakujące. Ford F-150 Raptor R ma na przykład jeszcze więcej mocy. To nam się podoba!

A mówi się, że lepsze jest wrogiem dobrego! Tymczasem Ford, odświeżając ostatnio cała gamę swoich pickupów, pozostawił na koniec roku jeszcze jedną premierę. A teraz wjeżdża, cały w pyle i na pewno bardzo głośno: Ford F-150 Raptor R 2024. Samochód, który jest tak amerykański jak to możliwe. Co oznacza że jest jednocześnie absurdalny, nikomu nie potrzebny i cudownie fajny. A teraz jeszcze fajniejszy.

Ford F-150 Raptor R 2024 - oczywiście, że chodziło o Rama 1500 TRX

W amerykańskim światku motoryzacyjno-marketingowym ważne jest przede wszystkim to, o ile jest się lepszym od konkurencji. Nawet na papierze. A na tym mogą zyskać tylko klienci.

Ram 1500 TRX ma bowiem jednostkę Hellcat o mocy 717 KM. To wyraźnie więcej (całe 7 KM!) niż Raptor R w momencie debiutu. Inżynierowie Forda potraktowali temat ambicjonalnie i jeszcze raz przyjrzeli się silnikowi 5.2 ze sprężarką mechaniczną. Ta sama jednostka napędza Mustanga Shelby GT500.

Ford F-150 Raptor R Zwykły Raptor, ale też robi zamieszanie

Jak dokonano zmian? Oficjalny komunikat prasowy jest bardzo oszczędny w tej kwestii. Mówi tylko o ograniczeniu strat w przepływie powietrza. W nowym modelu zmodyfikowano więc maskę oraz elementy odpowiadające za dopływ zimnego powietrza do dolotu. Dzięki temu oraz, zapewne, jakiejś korekcie oprogramowania, nowy Ford F-150 Raptor R osiąga 730 KM i 868 Nm momentu obrotowego (tu akurat nic się nie zmieniło).

Wizualnie, odróżnienie nowego Raptora od starego nie będzie proste. Podobnie jak cały lifting serii F-150, to tylko kosmetyka. Najbardziej charakterystyczne są nowe przednie światła z LED-ami do jazdy dziennej o innym kształcie.

W środku za to pojawi się opcjonalnie wyświetlacz typu HUD dla kierowcy. Jak podkreśla Ford, to pierwszy raz w serii F, kiedy będzie można wyświetlać informacje na szybie.

Nowy "lisek" trafił też do standardowego Raptora

A, topowy Raptor R na rok 2024 ma też nowe zawieszenie. Tradycyjnie, opracował je Fox. Dwuzaworowe amortyzatory mają dodatkowo poprawić możliwości pickupa. A nawet jak wiemy z Rangera Raptora, te są naprawdę duże.

A, najśmieszniejsze jest to, że RAM 1500 TRX wypada z produkcji po tym roku modelowym. Stellantis zamienił go na znacznie słabszą wersję RHO (540 KM, silnik 3.0 Hurricane).