Ford ma nową hybrydę plug-in. Ma 150 KM i na prądzie przejedzie 110 kilometrów
Jak się okazuje w praktycznym samochodzie bez problemu można pomieścić wydajny zelektryfikowany napęd. Ford Tourneo Connect Plug-In Hybrid dołącza do oferty marki. Jego możliwości miło zaskakują.
- Ford Tourneo Connect Plug-In Hybrid to kolejny wariant tego modelu
- Zasięg na prądzie sięga 110 kilometrów
- Dostępne jest tutaj także szybkie ładowanie DC
Błękitny owal rozszerza konsekwentnie ofertę zelektryfikowanych modeli. Ford Tourneo Connect Plug-In Hybrid to kolejna nowość, która ma trafić w gusta firm i klientów indywidualnych. Połączono tutaj moc i wydajność, oferując przyzwoite osiągi i duży zasięg na jednym ładowaniu. Sam napęd nie jest jednak nowością - to konstrukcja, która pojawiła się już w wielu samochodach dostępnych na rynku.
Ford Tourneo Connect Plug-In Hybrid (2024). Co dostajemy w tym modelu?
Pod maską znalazł się silnik 1.5 oznaczony nazwą EcoBoost. Oczywiście jest to jednostka z rodziny TSI, gdyż ta konstrukcja to nic innego jak nieco zmodyfikowany na potrzeby Forda Caddy. Decyzja o współpracy była tutaj strzałem w dziesiątkę - Ford zyskał na tym dobrego kombivana, a Volkswagen dostał bazę do nowego Amaroka i Transportera.
Wracając do Tourneo Connect - 1.5-litrowa jednostka oferuje 150 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Moc na koła przekazuje 6-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa. Akumulator ma najprawdopodobniej ponad 19 kWh pojemności. Można go ładować prądem stałym z mocą do 50 kW, lub prądem przemiennym z mocą do 11 kW.
Dostępne są tutaj trzy tryby pracy całego układu: EV Now, EV Auto, EV After. Ten pierwszy wymusza wykorzystanie energii zgromadzonej w akumulatorze. Drugi automatycznie zarządza pracą całego układu, a trzeci wymusza pracę silnika spalinowego. Trzeci z kolei korzysta głównie z silnika spalinowego, pozostawiając prąd do późniejszego wykorzystania, na przykład w mieście. Taki system przydaje się w krajach, gdzie strefy czystego transportu dopuszczają tylko samochody bezemisyjne. Po pierwsze - przy naładowanym akumulatorze można bezstresowo poruszać się cały dzień po mieście. Po drugie - jest to wygodna opcja dla osób, które nie chcą hałasować jadąc na przykład przez osiedle.
Na rynek trafi krótka i długa wersja tego modelu
Ta pierwsza oferuje do 2,6 m3 przestrzeni ładunkowej, po złożeniu kanapy, druga zaś do 3,1 m3.
Dostępne są trzy poziomy wyposażenia. Ofertę otwiera wersja Trend, w której dostajemy bogate wyposażenie standardowe, w tym klimatyzację automatyczną, cyfrowe wskaźniki i 16-calowe felgi aluminiowe. Półkę wyżej stoi wariant Titanium z chromowanymi wstawkami, relingami dachowymi, przyciemnianymi szybami i dodatkowymi systemami wspomagającymi kierowcę. Gamę zamyka model Active z panoramicznym dachem, 17-calowymi felgami aluminiowymi i z nieco bardziej "terenową" stylistyką.
Ceny hybrydowego Tourneo poznamy w połowie roku, a dostawy ruszą w ostatnim kwartale 2024.


