Ford Tourneo Courier 2023. Ceny tego auta miło zaskakują!
Ford Tourneo Courier 2023 debiutuje w polskiej ofercie marki. Osobowa wersja tego modelu zaskakuje naprawdę dobrym wyposażenim i stosunkowo rozsądnymi cenami - oczywiście jak na obecne czasy.
Dla tej marki gama samochodów użytkowych jest niezwykle ważna. Ford chce być w tej kategorii liderem i konsekwentnie rozbudowuje ofertę, zapełniając kolejne segmenty. Teraz do gamy tej marki dołącza Ford Tourneo Courier 2023 - osobowa wersja "małego" dostawczaka. Sprawdzamy ile kosztuje i co oferuje.
Ford Tourneo Courier 2023 - CENNIK. Ile trzeba zapłacić za ten model?
W polskiej ofercie pojawiły się trzy wersje wyposażeniowe - Trend, Titanium i Active. Różnice nie ograniczają się tutaj wyłącznie do wyposażenia. Topowy wariant zyskał kilka unikalnych elementów stylistycznych, które wyróżniają go na tle tańszych wariantów.
Wersja Trend, otwierająca gamę modelu, jest już całkiem nieźle wyposażona. Znajdziemy tutaj szereg udogodnień przydatnych w takim aucie, takich jak przesuwane boczne drzwi (po obu stronach), klimatyzację manualną i kluczowe systemy wspierające kierowcę.
Fotele wyposażono tutaj w podłokietniki o odpowiednio szeroki zakres regulacji. Na pokładzie są też multimedia, które obsługują Apple CarPlay i Android Auto.
Ford Tourneo Courier 2023 w wersji Trend kosztuje wyjściowo 99 876 złotych brutto. W tej cenie dostaniemy silnik 1.0 Ecoboost o mocy 125 KM. Spięto go z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Do wyboru jest też 7-biegowy dwusprzęgłowy automat. Taka wersja startuje od 107 256 złotych brutto.
Wersja Titanium podnosi standard wyposażenia
Tutaj debiutuje automatyczna klimatyzacja, czujnik deszczu, elektryka szyb w drugim rzędzie, kierownica obszyta materiałem Sensico, kamera cofania i system uruchamiania auta FordPower (bezkluczykowy).
Cennik tej wersji startuje od 107 994 złotych brutto za wersję 1.0 Ecoboost 125 KM z 6-biegowym manualem. Za wariant z automatem zapłacimy 115 374 zł brutto.
Ofertę zamyka wariant Active. Wygląda najciekawiej, jest też najlepiej wyposażony
Wyposażenie jest tutaj nieco lepsze, niż w wersji Titanium. Na przykład na pokładzie znajdziemy radar i kamerę zapobiegające kolizjom, tempomat Stop&Go, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także ładowarkę indukcyjną. Zestaw wersji napędowych pozostaje bez zmian.
Wersja z manualną skrzynią biegów wyceniona jest na 114 513 złotych brutto, zaś automat kosztuje 121 893 złote brutto.
Lista opcji nie jest długa, nawet w topowej wersji
Tutaj za dopłatą dostaniemy chociażby biały dach, światła do jazdy dziennej w technologii LED, pakiet Winter (podgrzewanie foteli i kierownicy a także szyby przedniej) i system alarmowy. Można więc śmiało powiedzieć, że Ford wypuścił na rynek mały, ale zaskakująco dobrze wyceniony samochód.
Ford Tourneo Courier 2023. Co warto wiedzieć o tym samochodzie?
Przede wszystkim jest to auto dużo mniejsze od wielu znanych przedstawicieli segmentu kombivanów. Ten model ma 4337-4343 mm długości, 1800-1813 mm szerokości bez lusterek i 1817-1836 mm wysokości. Rozstaw osi to 2692 mm.
Tourneo Courier nie ma więc de facto pełnoprawnego konkurenta na rynku, co daje mu dużą przewagę. Do tego występuje też w wersji użytkowej, jako Transit Courier. Ceny tego modelu poznaliśmy już kilka tygodni temu.
Warto też dodać, że w przyszłym roku ofertę małego Forda uzupełni wersja elektryczna. Jej specyfikacja jest jeszcze tajemnicą, ale mówi się tutaj o akumulatorze o pojemności 50-60 kWh. Maksymalna moc ładowania wyniesie 100 kW, a zasięg powinien przekroczyć 400 kilometrów. Silnik elektryczny odda w ręce kierowcy 136 KM.
Produkcja tych modeli odbywa się w fabryce w Krajowej w Rumunii.