Ford Transit dostał wersję Active, a w nowym wydaniu Trail udaje Raptora

Kto powiedział, że dostawczak musi być nudny? Ford Transit (i Tourneo) udowadniają, że nawet użytkowe auto można podrasować wizualnie w ciekawy sposób.

Ford to jedna z nielicznych marek, które pokazują, że auta dostawcze też mogą być ciekawe. Czy użytkowy pojazd musi oznaczać nudnego białego blaszaka? Nic z tych rzeczy! Mieliśmy już kilka wariantów sportowego wydania (w tym z ciekawymi pasami, które wciąż można zamówić w Transicie Custom). Teraz przyszedł czas na coś z zupełnie innej bajki. Oto Ford Transit w wydaniu Active i Trail. Obydwa nie tylko podrasowano wizualnie, ale i wyposażono w opcjonalny napęd na cztery koła. I to jest coś!

Co oferują te modele? Przede wszystkim wersje Active i Trail zostały mocno zróżnicowane. Ta pierwsza nawiązuje do całej gamy Active, zaś Trail to ukłon w kierunku serii Raptor. Tak, to nie pomyłka.

Ford Transit

Ford Transit Active  - prawdziwie active-ny

Seria Active rozpoznawalna jest dzięki modyfikacjom nadwozia. Zagościły tutaj nowe zderzaki i 17 calowe felgi, a paleta kolorów została wzbogacona o ciekawe odcienie - w tym sztandarową dla tej linii pomarańcz. Na dachu pojawiły się też praktyczne relingi. Tutaj chodzi przede wszystkim o użyteczność - pozwolą one na łatwy i szybki montaż bagażników dachowych.

We wnętrzu zagościła natomiast specjalna tapicerka, a zestaw zegarów zyskał niebieskie wskazówki. Poza tym nie zabraknie tutaj bogatego wyposażenia, z takimi elementami jak multimedia SYNC3 na czele.

Ford Transit Trail - prawie jak Raptor. Prawie!

Jeśli kiedyś w lusterku zobaczycie wielki napis FORD i nie będzie to model Raptor, to lepiej ustąpcie mu miejsca. Niebieski owal wprowadza ciekawą wersję TRAIL, która w swojej stylistyce nawiązuje właśnie do coraz popularniejszych Raptorów.

Co wyróżnia takiego Transita? Przede wszystkim czarne zderzaki, 16-calowe czarne felgi i właśnie charakterystyczny grill z napisem FORD. Podobnie jak w wersji Active, Ford Transit Trail może być wyposażony w relingi dachowe i szyny transportowe.

Co ciekawe w kabinie znajdziemy seryjnie skórzaną tapicerkę oraz kompletne wyposażenie. Terenowy charakter łączy się więc tutaj z odrobiną luksusu.

Ford Transit Active i Trail - do 185 KM, także z napędem 4x4 i dyferencjałem o ograniczonym poślizgu

Pod maską tych aut znajdziemy diesla 2.0 EcoBlue w wariantach 130, 170 i 185 KM. Moc trafia tutaj na przednie, tylne lub wszystkie cztery koła koła (w zależności od modelu i wariantu) za pośrednictwem manualnej bądź automatycznej przekładni. Opcja 4x4 wykorzystuje napęd Intelligent All Wheel Drive, doskonale radzący sobie nawet na kiepskich nawierzchniach. Warto dodać, że model Trail oferowany będzie także jako miękka hybryda z instalacją 48V.