Ford zaprezentował odświeżonego Rangera
Lista modeli Forda poddanych liftingowi poszerzyła się właśnie o Rangera. Pickup z błękitnym owalem na masce zyskał nie tylko nowy front oraz odświeżone wnętrze, ale także poprawione silniki cechujące się niższym spalaniem.
Aktualna generacja Forda Rangera dostępna jest na rynku do 2011 roku. Powstała ona w kooperacji z Mazdą, która w swojej gamie ma bliźniaczy model BT-50. Ciekawa stylistyka oraz mocne silniki nie przekonały jednak klientów w Europie do wyboru tego pickupa. Czy zaprezentowany właśnie model po liftingu ma szanse podbić rynek?
Już na pierwszy rzut oka widać, że nie ograniczono się do kosmetycznych poprawek. Ranger zyskał całkiem nowy front nawiązujący do pozostałych modeli z rodziny Forda. Pomieszano tutaj styl znany z chociażby z nowego Mondeo czy Focusa z amerykańską masywnością, której nie mogło zabraknąć w aucie użytkowym.
Mała rewolucja miała miejsce w kabinie Rangera. Dzięki zastosowaniu nowej deski rozdzielczej, zdominowanej przez dotykowy ekran systemu Sync 2, udało się zredukować całą masę przycisków. Kokpit nabrał też nieco eleganckiego wyglądu dzięki panelom imitującym aluminium oraz lepszym materiałom wykończeniowym. Wzbogacono również wyposażenie - pickup Forda może być teraz wyposażony w takie dodatki, jak adaptacyjny tempomat, asystent pasa ruchu czy system kontroli zmęczenia kierowcy. We wnętrzu nie zabrakło także udogodnień dla pasażerów, takich jak np. gniazdo 240V, pozwalające na ładowanie laptopa.
Pickup Forda może pochwalić się także niezłymi zdolnościami terenowymi - wszystko to za sprawą 23 centymetrowego prześwitu oraz możliwości brodzenia do 80 cm. Z dala od utwardzonych dróg kierowcę wspomagają systemy usprawniające jazdę w trudnych warunkach. Ranger został wyposażony m.in. w asystenta ruszania na stromych wzniesieniach (zarówno na pierwszym, jak i na biegu wstecznym), system kontrolujący prędkość zjazdu z wzniesień oraz czujnik obciążenia przestrzeni ładunkowej, dostosowujący ustawienia elektroniki, takiej jak ASR i ESP, do aktualnego obciązenia.
Pod maską Rangera znajdziemy dostępne uprzednio silniki. Wszystkie jednostki poddano jednak szeregowi modyfikacji, dzięki czemu cechują się od 18 do 22% mniejszym zapotrzebowaniem na paliwo. Tak więc nabywcy będą mogli wybrać dwa diesle - o pojemności 2,2 oraz 3,2, o mocy od 130 do 200 koni mechanicznych. Dodatkowo dla fanów zielonych pistoletów na stacjach benzynowych przygotowano 2,5-litrową jednostkę benzynową o mocy 166 KM i momencie obrotowym wynoszącym 225 Nm.
Ford Ranger produkowany jest w trzech fabrykach, ulokowanych w różnych zakątkach świata. Egzemplarze na rynek azjatycki produkowane są w Tajlandii, Europa oraz Afryka zasilane są samochodami produkowanymi w RPA, zaś pojazdy na rynek południowoamerykański trafiają z fabryki w Argentynie.