Do szkoły wiezie Cię Godzilla. Słynne amerykańskie żółte autobusy dostaną wielkie V8 Forda
Tak, Blue Bird Bus może być elektryczny, ale w ofercie jest też benzynowe 7,3-litrowe V8. Idealny materiał na żółty autobus szkolny!
Na ekrany kin w tym roku trafi radosny film familijny "Godzilla kontra Kong". Do amerykańskich żółtych autobusów szkolnych także dostanie się ten stwór - tylko w nieco innej postaci. Ford podtrzymuje swoją współpracę z firmą Blue Bird Bus i dalej będzie ją zaopatrywać w swoje jednostki.
I jakoś tak wyszło, że Blue Bird Bus zyska silnik Godzilla
A jest, dla przypomnienia, coś naprawdę solidnego. Mowa o 7,3-litrowym V8 zasilanym benzyną. Po tuningu można tutaj osiągnąć blisko 1200 koni mechanicznych.
Ale spokojnie, wielki autobus szkolny nie będzie aż tak wyczynowy. Wybór tego silnika to nie przypadek. Otóż Blue Bird Bus i Ford współpracują z firmami, które dopasują taką jednostkę do specyficznego wykorzystania.
Zmieniono tutaj sposób zasilania. Poza benzyną jest to LPG lub CNG. Co więcej, autobus wyposażony będzie też w zaawansowane filtry, dzięki którym wielkie V8 stanie się przyjazne środowisku. Z rury wydechowej nie wylecą może listki i małe ptaszki, ale spaliny nie będą mocno wpływały tutaj na środowisko.
Na potrzeby amerykańskiego żółtego szkolnego autobusu Godzilla straciła garść koni mechanicznych i "skręcona" do 355 KM. Zachowano za to wysoki moment obrotowy, dzięki czemu nawet załadowany pojazd zachowa odpowiednią dynamikę i będzie ekonomiczny. Brzmi to zadowalająco?
Blue Bird Bus i Godzilla to nowość, ale sama firma istnieje od wielu lat
Precyzując, to od 89 lat. W 1932 roku na drogi wyjechał pierwszy autobus Blue Bird, bazujący na Fordzie T. Ogromny popyt na takie pojazdy sprawił, że firma ze stanu Georgia szybko zyskała popularność i rozpoczęła produkcję na szeroką skalę. Od tamtej pory to właśnie ona jest głównym dostawcą tych słynnych żółtych autobusów, które wszyscy doskonale kojarzycie.
Obecnie w produkcji są trzy modele. Podstawowym i najważniejszym jest Vision. To właśnie tutaj trafi Godzilla i będzie dostępna obok wariantu elektrycznego. Poza tym dostępny jest model All-American i mały Micro Bird. Ten ostatni jednak nie wyjeżdża z zakładów w Georgii - wytwarza go podwykonawca z Kanady.