Honda Civic Type R dostała dwa nowe warianty: Sport Line i wersję torową
Honda Civic Type R wciąż jest jednym z najważniejszych modeli tej marki. Japończycy uzbroili swojego hothatcha w dwa nowe, skrajnie różne warianty.
Honda Civic Type R ma ogromne grono zwolenników, ceniących sobie unikalny charakter tego auta. Do tej pory Japończycy nie rozpieszczali jednak swoich klientów. Jeden wariant, zero ostrzejszych wariantów (poza Japonią), żadnych większych zmian. Aż do teraz, gdyż na rynek wjeżdżają aż dwie nowości. Mowa o wersji Sport Line i Limited Edition.
Honda Civic Type R Sport Line - okrojona wizualnie
Chcesz mieć 320 KM i świetne właściwości jezdne, ale nie podoba Ci się tylny spoiler? Wersja Sport Line jest odpowiedzią na potrzeby klientów poszukujących dyskretniejszego wydania Civica Type R. Wprowadzono tutaj także szereg poprawek, które poprawiają komfort podróżowania, nie odbierając przyjemności z jazdy.
Przykładowo zmieniono tutaj opony, stawiając na Michelin Pilot Sport 4S. Wybrano je ze względu na nieco bardziej miękką ściankę, dzięki czemu izolacja wibracji jest lepsza, a komfort jazdy wyższy.
Bez skrzydła Civic Type R jest cichociemnym autem
W kabinie dorzucono z kolei więcej alcantary - znajdziemy ją na fotelach i kierownicy. Smaczkiem jest unikalna metalowa gałka lewarka skrzyni biegów, nawiązująca do japońskiego tuningu.
Wraz z tym modelem debiutuje także ciekawe rozwiązanie. Japończycy wprowadzają aplikację o nazwie Honda LogR, która pozwala na pobranie pełnej telemetrii z samochodu. Jest to program na smartfona, który po połączeniu rejestruje wszystkie najważniejsze dane. Część z nich przekazywana jest także na żywo na ekranie systemu multimedialnego w aucie.
Honda Civic Type R Limited Edition - 100 unikalnych aut
A co powiecie na "hardkorowe" wydanie Civica Type R? Ta długo wyczekiwana odmiana wreszcie trafiła do europy. Pod nazwą Limited Edition kryje się odchudzony o blisko 47 kilogramów wariant (w USA udało się zredukować tylko 21 kg). Jak usunięto zbędne kilogramy? Postawiono tutaj na lekkie felgi BBS, wyrzucono większą część wygłuszenia i kilka elementów wyposażenia, takich jak np. multimedia czy klimatyzacja. Wszak komu to potrzebne na torze?
Honda postawiła także na specjalnie zestrojone podwozie ze zmodyfikowanym zawieszeniem. Sportowe opony zapewnią odpowiednią dawkę trakcji, zaś niższa masa wyraźnie poprawi osiągi i zachowanie auta.
Klimatyzacja? Multimedia? Na co to komu?
Zmiany wizualne? Przede wszystkim lakier - jedynym wyborem w tym model będzie kolor Sunlight Yellow.
Jeśli chcecie mieć wyczynowego Civica, to pospieszcie się
Otóż Europa dostanie tylko 100 egzemplarzy tego auta (dla przykładu na USA wyprodukowanych zostanie aż 600 sztuk). Trudno powiedzieć, ile pojazdów zostanie przypisanych Polsce. Można się jednak spodziewać, że fani tego auta od razu rzucą się na wersję Limited Edition.