Honda Fit RS zapowiedziana. Jazz na ostro!

Honda potwierdziła, że powstanie mocniejsza wersja modelu Jazz. A przynajmniej będzie to Fit RS. To wciąż hybryda, ale na "ostrzej".

Dostępna od ponad dwóch lat Honda Jazz doczeka się swojej mocniejszej wersji. Mikrovan dostępny w Europie ma 110 KM, 253 Nm i potrzebuje 9,4 sekundy na sprint do 100 km/h. Pochodzi to ze skomplikowanego systemu hybrydowego. Honda Fit RS ma być mocniejsza.

Honda Fit RS na pewno się wyróżni

Przede wszystkim, nadchodząca premiera to Fit RS. Co oznacza, że samochód na pewno trafi na rynek japoński. I jest mało prawdopodobne, że znajdziemy go w Europie, jako Jazza. Co prawda mała Honda jest droga, ale widuje je na ulicach. A usportowiona wersja może być naprawdę ciekawa.

Na zdjęciach, które udostępniła Honda możemy zobaczyć nowy, agresywnie wystylizowany zderzak i nową atrapę. Pojawią się też dedykowane felgi. Znając Hondę, z tyłu dostaniemy jakąś ozdobną końcówkę wydechu i niewielki spoiler nad tylną klapą. Na pewno pojawią się nowe fotele oraz indywidualna dla wersji tapicerka z żółtymi przeszyciami. Te na pewno znajdą się też na kierownicy.

Fit RS

Honda chwali się, że samochód pozostanie hybrydowy, ale będzie miał więcej mocy. Ile? Nie wiadomo jeszcze. Oprócz tego pojawi się możliwość wybrania trybów jazdy. Dostępne będą Sport, Normal i Econ. Oprócz tego pojawią się łopatki przy kierownicy. Oczywiście, z racji sposobu napędzania Hondy, nie będą one służyć do zmieniania biegów. Nazwane "deceleration selector" (wybierak spowalniania) odpowiadać będą za ustawienia rekuperacji. Pamiętajmy, że Jazz jest hybrydą, ale w wielu przypadkach nie korzysta ona z silnika spalinowego do napędzania kół, a jedynie do ładowania baterii.

Nowy Fit RS dostępny będzie wyłącznie jako auto przednionapędowe. Nas to nie dziwi, ale Japończycy mogą zamówić Fita/Jazza również z napędem AWD. I to nie tylko w linii Crosstar.

Z jednej strony, to może być bardzo ciekawy samochód i szkoda byłoby, gdyby Honda nie wprowadziła go jako "warm-hatcha" do Europy. Z drugiej strony, biorąc pod uwagę cenę Jazza, Fit RS mógłby okazać się znacznie droższy od Fiesty ST, czy Hyundaia i20 N. A lepsza raczej nie będzie.