Przykład idealnie przemyślanego auta? Nowa Honda Stepwgn. Jest po prostu świetna

Honda Stepwgn jest pudełkowata, praktyczna i ma świetnie rozwiązane wnętrze. Jak tu nie doceniać tych japońskich wynalazków?

To jest właśnie ta japońska filozofia tworzenia samochodu. Auto nie musi być duże, aby oferować przestronną kabinę. Honda Stepwgn w najnowszym wydaniu jest na to idealnym przykładem. Co prawda straciła bardzo ciekawy patent z poprzednika, ale nadrabia za to innymi cechami.

Honda Stepwgn to "duży van" po japońsku

Tam wszystko musi być nieco inne - i tak jest też w tym przypadku. Przede wszystkim wyróżnikiem Stepwgna jest węższe i krótsze nadwozie. Nie przeszkadza to jednak w wygospodarowaniu przestronnej kabiny, która przeznaczona jest dla czterech lub sześciu osób.

Zobaczcie jak sprytnie rozwiązano fotele z tyłu. Dwa niezależne siedzenia, z pełną regulacją i podłokietnikami. Do tego rozkładają się one do pozycji zbliżonej do leżącej, pozwalając tym samym na wygodne pokonywanie długich dystansów. Brzmi to kusząco? Bez wątpienia.

Honda Stepwgn

Mamy tutaj także płaską podłogę i łatwy dostęp do każdego miejsca dzięki przesuwanym drzwiom bocznym. Zrezygnowano za to z rozwiązania stosowanego w poprzedniku, czyli z "waku waku doors". Pod tą zabawnie brzmiącą nazwą kryła się unikalna pokrywa bagażnika. W zależności od wyboru otwierała się ona standardowo do góry, lub lewa część uchylała się niczym klasyczne drzwi skrzydłowe. Ułatwiało to dostęp do bagażnika i do ostatniego rzędu siedzeń. Proste i genialne? Jak najbardziej.

Nowa Honda Stepwgn wyróżnia się pudełkowatą stylistyką

I tym samym nawiązuje do pierwszej generacji tego modelu. Poprzednik był dużo bardziej "pogięty" wizualnie. Tutaj postawiono na proste linie i pudełkowatą formę, co doskonale pasuje do takiego auta.

Takie same linie znajdziemy we wnętrzu. Deska rozdzielcza jest bardzo prosta wizualnie, ale też przemyślana pod kątem ergonomii. W zasadzie ciężko jest się do czegokolwiek przyczepić - każdy detal spełnia swoją rolę we właściwy sposób.

Pod maską tego auta znajdą się dwie jednostki napędowe - hybrydowa i klasyczna benzyna. Ich moc nie została podana, aczkolwiek w topowym wydaniu sięga ona nawet 180 koni mechanicznych. Tym samym Stepwgn ma czym się odpychać.

Auto oczywiście oferowane będzie wyłącznie w Japonii oraz w Hong Kongu i w Makau.