Hyundai Elantra N 2024 to wciąż zakazany owoc. A smakuje doskonale

Szybkie sedany są już rzadkością. Hyundai Elantra N 2024 to jeden z ostatnich przedstawicieli tego segmentu. Świetnie jeździ, doskonale wygląda i wciąż jest zakazanym owocem w Europie.

W kategorii najlepszych hothatchy na rynku, Hyundai szybko wkroczył do czołówki. Gama N to absolutny majstersztyk, który pokazuje, że jest jeszcze miejsce na modele, które dają dużo frajdy z jazdy i nie są politycznie poprawne pod każdym kątem. Wydech lubi "postrzelać", silnik wciąga dużo paliwa, ale wrażenia z szybkiej jazdy, zwłaszcza w zakrętach, są niezapomniane. Hyundai Elantra N 2024 to jeden z nielicznych już szybkich i efektownych kompaktowych sedanów.

Wersja po liftingu zyskała zadziorniejszą stylistykę i kilka drobnych poprawek. Niestety, wciąż obejdziemy się tutaj smakiem. W Europie oferowany jest wyłącznie Hyundai i30 N - a i ten niedługo ustąpi miejsca elektrycznego IONIQ-owi 5 N.

Tymczasem Hyundai Elantra N 2024 ma przed sobą długą karierę, a w planach jest kolejna generacja

Oczywiście dla innych kontynentów, w tym dla USA i Azji. Tam Elantra N cieszy się naprawdę dużą popularnością i jest chętnie wybieranym samochodem.

Hyundai Elantra N 2024

Nie jest to jednak zaskoczeniem. Pod maską znajdziemy tutaj 2-litrowy silnik o mocy 280 KM. W zależności od wyboru kierowcy, moc na koła przekazywana jest przez 6-biegową manualną skrzynię biegów, lub przez 7-biegowy automat. W obydwu przypadkach można liczyć na dużą dozę doskonałej zabawy.

Hyundai Elantra N 2024 zyskał dodatkowo ciekawszą stylistykę. Nowy pas przedni jest nieco bardziej agresywny wizualnie i wygląda zdecydowanie lepiej od poprzednika. Z tyłu zmiany są dyskretne i ograniczają się wyłącznie do dolnej części zderzaka.

Hyundai nie chwali się też zdjęciami wnętrza, aczkolwiek tutaj zmian w zasadzie nie ma. Kokpit Elantry mocno różni się od tego z modeli i30 i dla wielu osób jest atrakcyjniejszy wizualnie. Trudno się z tym nie zgodzić.

Hyundai Elantra N jest też bazą dla aut wyścigowych

To właśnie ten model wykorzystano do budowy aut startujących w wyścigach samochodów turystycznych. Elantra N TCR odnosi wiele sukcesów na torach w wielu krajach, zarówno w Europie, jak i w USA. Warto dodać, że za rozwój wersji TCR odpowiedzialny był między innymi Gabriele Tarquini, legenda wyścigów aut turystycznych a także zawodnik startujący w Formule 1.