Hyundai i20 nowej generacji od 54 800 zł. Oto pełny cennik tego modelu
Nowy Hyundai i20 już niebawem trafi do polskich salonów. Model ten nie tylko kusi wyposażeniem i rozwiązaniami technicznymi, ale też cenami.
Nowy Hyundai i20 to przełom stylistyczny dla marki. Po dość klasycznie zaprojektowanym poprzedniku przyszedł czas na rewolucję. Łagodna bryła ustąpiła miejsca kantom i załamaniom, które tworzą efektowny wizerunek. Pod ciekawie narysowanym nadwoziem ukryto zaś szereg nowoczesnych rozwiązań.
Hyundai i20 - trzy silniki pod maską
W ofercie tego modelu znajdziemy jedną wolnossącą jednostkę 1.2 84 KM i doładowany wariant 1.0 T-GDI 100 KM. Występuje on także w wersji mild hybrid, z instalacją 48V. Do wyboru są też aż cztery skrzynie biegów - pięciobiegowa (w bazowym silnik) i sześciobiegowa manualna, sześciobiegowa iMT z trybem żeglowania i 7-biegowa przekładnia automatyczna DCT.
Hyundai i20 rozpieszcza bogatym wyposażeniem. Dostępne będą cztery wersje - Classic, Classic Plus, Comfort i Premium.
Bazowy wariant Classic oferuje mnogość systemów bezpieczeństwa: system utrzymywania pasa ruchu, system zapobiegania kolizjom czołowym (rozpoznaje auta i pieszych), asystent inteligentnego czytania znaków (ISLA), system ratunkowy eCall, system monitorujący poziom koncentracji uwagi kierowcy (DAW), system ostrzegający o odjechaniu poprzedzającego pojazdu (LVDA) oraz system monitorowania tylnej kanapy (ROA). Nie zabrakło też tempomatu z ogranicznikiem i komputera pokładowego z kolorowym ekranem.
Półkę wyżej stoi wersja Classic Plus. Tutaj dodatkowo dostaniemy klimatyzację manualną (ta wymaga dopłaty 3 000 zł w wariancie Classic), radio DAB z 4 głośnikami i Bluetoothem, elektrycznie sterowane tylne szyby i podgrzewane lusterka. Na liście opcji są czujniki cofania, które wyceniono na 800 zł.
W wariancie Comfort pojawiają się 16-calowe alufelgi, dodatkowe wyciszenie maski, podświetlane lusterka w daszkach przeciwsłonecznych, kierownica i lewarek skrzyni pokryte skórą, multimedia z 8-calowym wyświetlaczem (obsługują Apple CarPlay, Android Auto i kamerę cofania) i cyfrowe zegary z ekranem 10,25-cala. Dostajemy także sześć zamiast czterech głośników oraz światła do jazdy dziennej LED.
Topowa wersja Premium uzupełnia to wszystko automatyczną klimatyzacją, bezkluczykowym dostępem, systemem podążania pasem ruchu (LFA), elektrochromatycznym lusterkiem, ledowymi światłami z doświetlaniem zakrętów, oświetleniem ambiente i 17-calowymi alufelgami.
Do wersji premium dołożymy pakiet Safety i Navi
Pierwszy z nich kosztuje 3500 zł i jest dostępny tylko do aut z automatyczną przekładnią. W skład pakietu Safety wchodzi asystent zapobiegania kolizjom czołowym z wykrywaniem rowerzystów (FCA), asystent zapobiegania kolizjom czołowym podczas skrętu (FCA-JC), aktywny system monitorowania martwego pola (BCA), asystent zapobiegania kolizjom z pojazdami podczas cofania (RCCA) oraz
inteligentny tempomat (SCC).
Pakiet NAVI dodaje kosztuje aż 7 000 zł, ale dodaje nam ekran systemu multimedialnego w rozmiarze 10,25-cala, przednie czujniki parkowania, asystenta parkowania, audio BOSE i między innymi akustyczną szybę czołową.
Okej, bazowy Hyundai i20 kosztuje 54 800 zł. A inne wersje?
Kompletny cennik prezentuje się następująco:
SILNIK/WERSJA | CLASSIC | CLASSIC PLUS | COMFORT | PREMIUM |
1.2 84 KM 5MT | 54 800 zł | 61 000 zł | 66 500 zł | - |
1.0 T-GDI 100 KM 6 MT | - | 67 400 zł | 72 900 zł | 81 900 zł |
1.0 T-GDI 100 KM 7DCT | - | 72 700 zł | 78 200 zł | 87 200 zł |
1.0 T-GDI 48V 100 KM iMT6 | - | 71 100 zl | 76 600 zł | - |
1.0 T-GDI 48V 7DCT | - | 75 300 zł | 80 800 zł | - |
Ciekawostką jest brak wariantu Premium w jednostkach mild hybrid. Te być może dołączą później, choć powodem może być tutaj wysoka cena wyjściowa.
Hyundai i20 dostępny będzie w 10 kolorach: Intense Blue,
Aurora Gray, Brass, Aqua Turquoise, Phantom Black, Polar White,
Sleek Silver, Tomato Red, Dragon Red i Slate Blue. Odcienie Polar White i Tomato Red są darmowe, reszta wymaga dopłaty 1 900 zł. Do wersji Comfort i Premium można także dobrać dach w odcieniu Phantom Black za 1 500 zł.