Jest Duster, był Veloster, nadchodzi Inster. Koreańczycy wybierają rozmiar mini
To może być ciekawe zagranie. Koreańczycy stawiają na rozmiar mini - i to dosłownie. Hyundai Inster de facto nie jest nowością, ale w Europie do tej pory go nie było. Teraz się to zmieni.
- Hyundai Inster to model opracowany z myślą o Europie
- Będzie to najmniejszy elektryczny Hyundai w ofercie
- To wbrew pozorom nie jest całkowicie nowa konstrukcja
Koreańczycy powoli odkrywają karty. Od dawna mówiło się, że dwaj najwięksi gracze z tego kraju przygotowują budżetowe samochody na prąd. Teraz czas na premiery. Hyundai Inster to nic innego jak znany już w Korei model Casper.
Nie jest to jednak identyczny "jeden do jednego" samochód. Przeprowadzono tutaj szereg modyfikacji, a cały napęd opracowano od podstaw. Wszystko po to, aby uzyskać możliwie niską cenę.
Hyundai Inster to nic innego jak Casper po wielu zmianach
I największą jest wspomniany napęd. Silnik spalinowy ustąpił miejsca elektrykowi. Nie znamy jeszcze pełnej specyfikacji tego samochodu, ale możemy spodziewać się baterii o pojemności od 30 do 40 kWh i około 100 KM mocy. Zasięg raczej nie będzie bardzo duży, ale co najmniej 300 kilometrów wchodzi w grę.
Kluczowa jest zupełnie inna kwestia - cena. Koreańczycy chcą przysłowiowo wsadzić kij w mrowisko i pokazać konkurentom, że może być tanio. Ich samochód ma kosztować 20 000 euro, co oznacza kwotę na poziomie niecałych 100 000 złotych w Polsce.
Oczywiście nie jest to wybitnie atrakcyjna cena, zwłaszcza w perspektywie samochodu z segmentu A. Niemniej to wciąż ciekawa opcja, zwłaszcza po uwzględnieniu dopłat. Dacii Spring nie przebije, ale jednak dostaniemy tutaj więcej "samochodu".
A skoro o nim mowa, to spójrzmy na to, co zapowiadają zwiastuny. To nic innego jak koreański Hyundai Casper, w którym wprowadzono garść zmian. Mamy tutaj delikatnie przeprojektowany pas przedni i tylny. Te elementy nawiązują na swój sposób do IONIQ-ów, aczkolwiek mają więcej indywidualnego charakteru.
Oficjalna premiera Hyundaia Instera odbędzie się w najbliższych miesiącach. Auto na drogi wyjedzie dopiero w 2025 roku - i to raczej bliżej przełomu drugiego i trzeciego kwartału. KIA szykuje swojego odpowiednika i jego także powinniśmy poznać w najbliższym czasie. Co więcej, Hyundai i KIA szykują też całą gamę nowych elektryków.