Hyundai IONIQ 5 2024 jest lepszy pod każdym kątem. To nie tylko zmiany wizualne
Koreańczycy postawili na szeroki zakres zmian. Hyundai IONIQ 5 2024 zyskał nie tylko poprawki wizualne, ale także mechaniczne. I to te drugie mają robić różnicę.
- Hyundai IONIQ 5 2024 zyskuje szereg zmian wizualnych
- W ofercie debiutuje wersja N Line
- Znajdziemy tutaj nowy większy akumulator i garść mechanicznych nowości
Koreański elektryk zyskuje lekko odświeżoną twarz. Hyundai IONIQ 5 2024 nie zmienił się w radykalny sposób. W myśl zasady "nie psuj tego, co jest dobre", skupiono się na kluczowych elementach. Tym samym dostajemy tutaj dyskretnie poprawioną stylistykę, delikatnie zmienione wnętrze i przede wszystkim dużo nowości "pod nadwoziem".
Hyundai IONIQ 5 2024. Co zmieniło się w stylistyce?
Tutaj naprawdę trzeba wytężyć wzrok, aby zauważyć wszystkie nowości. Podpowiem więc: zwróćcie uwagę na zderzaki. To właśnie one zostały przemodelowane. Wpłynęło to też na długość samochodu, która zwiększyła się o 2 mm. Debiutuje tutaj także niedostępna wcześniej wersja N-Line, która nawiązuje delikatnie do sportowego modelu.
Nie liczcie jednak na wielkie skrzydła i na agresywnie narysowane zderzaki. Zmiany są bardzo dyskretne, ale odróżniają ten wariant od standardowego modelu.
IONIQ 5 zyskał także nowe wzory felg aluminiowych, które korespondują z odświeżoną stylistyką samochodu. Ach, najważniejsze - w ofercie pojawiła się także tylna wycieraczka, do tej pory niedostępna.
We wnętrzu debiutują nowe fizyczne przyciski
Koreańczycy uznali, że nie wszystko warto ukrywać w systemie multimedialnym, lub głęboko pod innymi przełącznikami. Na przesuwanym podłokietniku obrócono dwa uchwyty na kubki i wysunięto je do przodu. Obok nich znalazło się miejsce na ładowarkę indukcyjną, zaś pomiędzy nią a podłokietnikiem ulokowano rząd przełączników.
Te odpowiadają między innymi za podgrzewanie i wentylację foteli, funkcję automatycznego parkowania, a także za inne ustawienia samochodu.
Warto też zwrócić uwagę na to, że zrezygnowano (niestety) z dwuramiennej kierownicy na rzecz nowej, trójramiennej. Zyskała ona także podświetlane piksele, tak jak IONIQ 6.
Hyundai IONIQ 5 2024 zyskuje nowy akumulator o pojemności 84 kWh
To konstrukcja, która zadebiutowała już w IONIQ-u 5 N. Ta wersja zastępuje dotychczasowy wariant o pojemności 77,4 kWh. Koreańska firma nie pochwaliła się silnikami, z jakimi współpracować będzie ta konstrukcja.
Wiemy za to, że przebudowano tutaj mocno konstrukcję nadwozia i podwozia. Dodatkowe wzmocnienia przy słupkach B zapewniają większą sztywność. Nowe amortyzatory izolują lepiej niechciane wibracje, a dodatkowe elementy w konstrukcji podwozia lepiej rozpraszają niechciane dźwięki. Samą platformę dokładniej wygłuszono, co ma wyeliminować z kabiny nadmierny hałas.
Oficjalna polska premiera nowego IONIQ-a 5 powinna mieć miejsce w drugiej połowie roku. Wówczas poznamy ceny i specyfikację tego modelu.