Nowy Hyundai Tucson zaskoczy Was odlotowym wyglądem. Tego możecie się spodziewać
Już za kilka miesięcy na drogi wyjedzie nowy Hyundai Tucson. Nim jednak poznamy go w finalnym wydaniu, możecie podziwiać prototyp, który. po cześci zapowiada ten samochód.
- Kolejna generacja Hyundaia Tucsona przechodzi obecnie intensywne testy
- Koreańska marka mocno zmieni design tego samochodu
- Wizualnie będzie on zbliżony do innych nowości marki
- Koncepcyjny model Crater to swego rodzaju "zajawka" nadchodzącego modelu
Można śmiało napisać, że Hyundai Tucson to jeden z najważniejszych modeli w historii tej marki. Kompaktowy SUV przez lata stanowił fundament oferty, ciesząc się sporym uznaniem na rynku. Teraz przyszedł czas na zmianę warty. Nowe wcielenie nabiera już kształtów, a jego zapowiedzią, w pewnym sensie, jest zaprezentowany w USA Hyundai Crater.
Nie, nie jest to auto, które po wycięciu "prototypowych" detali stanie się produkcyjnym samochodem. Można je jednak traktować jako drogowskaz, który pokazuje kierunek, w którym podążąją designerzy koreańskiej marki. I jedno jest pewne - będzie bardzo ciekawie.
Nowy Hyundai Tucson zyska bardzo nowoczesny wizerunek. Koreańczycy nie boją się eksperymentów
Zamaskowane egzemplarze Tucsona skutecznie "ukrywają" finalny wygląd, aczkolwiek pewne detale są już widoczne. Część z nich faktycznie pokrywa się z prototypowym Craterem. Mowa tutaj między innymi o linii szyb i maski. Tu warto zwrócić uwagę na to, że ta ostatnia wyraźnie zachodzi na błotniki - podobnie jak w studyjnym Craterze. Wyraźnie zaakcentowanych nadkoli w takiej formie finalna wersja zdecydowanie nie dostanie, aczkolwiek na pewno pojawią się tam przetłoczenia.
Crater ma za to zupełnie inne światła. W Tucsonie pojawią się podzielone na dwie części lampy, w stylu odświeżonego IONIQ-a 6. To samo tyczy się tylnej części nadwozia.
Nowy Hyundai Tucson 2026 będzie też jednym z pierwszych modeli z całkowicie nowym wnętrzem
Mowa tutaj o systemie Pleos, który niebawem zadebiutuje na rynku. Choć pierwotnie prezentowano go w konfiguracji w stylu Tesli (z jednym ekranem) na cały samochód, to w produkcyjnych autach zobaczymy jeszcze osobne wyświetlacze wskaźników.
System Pleos pojawi się w Hyundaiu IONIQ-u 3 i najprawdopodobniej również w Tucsonie. Ma oferować jeszcze więcej funkcji (także tych dostępnych bezprzewodowo).
Tucson dostanie także odświeżoną gamę jednostek napędowych. Koreańczycy pracują nad nowym wydaniem napędu hybrydowego, który ma być podstawą oferty na Starym Kontynencie. W ten sposób Hyundai chce rywalizować nie tylko z producentami z Europy, ale także z rosnącymi w siłę markami z Chin.


