Ile kosztuje nowe Audi A5 e-hybrid? Sprawdzamy ceny i wyposażenie

Audi A5 e-hybrid jest już dostępne w polskiej ofercie marki w dwóch wariantach. Ile kosztuje i co oferuje? Sprawdziliśmy to.

Do tej pory gama Audi A5 była bardzo skromna. Obok wersji 2.0 TDI (204 KM) i 2.0 TFSI (też 204 KM) dostępna była tylko sportowa odmiana S5, z 367-konnym V6 pod maską. Teraz w ofercie pojawiły się dwa nowe silniki. Oferują odpowiednio 299 i 367 KM, ale pod maską mają dwulitrową turbobenzynę. Co więcej, jest tutaj także bateria o pojemności 25,7 kWh, a zasięg na prądzie sięga 116 kilometrów. Ile kosztuje i co oferuje nowe Audi A5 e-hybrid?

Audi A5 e-hybrid 2025. Do 367 KM w oszczędnym wydaniu

Trzeba przyznać, że niemiecka marka ciekawie zbudowała gamę wersji plug-in hybrid. Postawienie na wyższą moc sprawia, że "bazowy" wariant stanowi ogólnie ciekawy wybór, zaś wersja 367-konna może być propozycją dla bardziej wymagających klientów.

W obydwu przypadkach mamy do czynienia z silnikiem 2.0 TFSI (252 KM) pod maską, który połączono z baterią 25,7 kWh (20,7 kWh netto), silnikiem elektrycznym oferującym do 105 kW mocy i z siedmiobiegową skrzynią S-Tronic. Moc trafia na wszystkie cztery koła.

W słabszej wersji moc systemowa to 299 KM i 500 Nm, zaś w mocniejszej 367 KM i także 500 Nm. Różnice są więc skromne i ograniczają się do większej mocy szczytowej. Oznacza to nieco lepsze przyspieszenie do setki (5,1 sekundy zamiast 5,9 sekundy), aczkolwiek ta różnica oczywiście kosztuje swoje.

Niemcy chwalą się zaawansowanym systemem rekuperacji (do 88 kW przy hamowaniu, jest także automatyczna adaptacyjna rekuperacja) i ładowaniem z mocą do 11 kW (AC). Co ciekawe Audi nie postawiło tutaj na szybkie ładowanie prądem stałym. To spora niespodzianka, zwłaszcza na tle Volkswagena i Skody.

Audi A5 e-hybrid 2025

Obecność baterii ma swoje wady - oznacza dużo mniejszy bagażnik

Audi A5 Avant e-hybrid ma od 361 do 1306 litrów przestrzeni bagażowej. Sedan oferuje 331 litrów pojemności bagażnika. Tym samym nie są to najpraktyczniejsze auta, zwłaszcza na tle konkurentów.

Audi A5 e-hybrid. Ile kosztują nową hybrydy plug-in?

W Polsce ceny Audi A5 Limousine e-hybrid quattro w podstawowej wersji 220 kW (299 KM) rozpoczynają się od 265 400 zł. Za model A5 Avant e-hybrid quattro trzeba zapłacić minimum 271 000 zł.

Mocniejsza wersja Limousine (270 kW, 367 KM) kosztuje 314 500 zł. A5 Avant e-hybrid quattro w tej samej konfiguracji to wydatek rzędu 320 100 zł. Nowe modele e-hybrid, produkowane w Neckarsulm, będzie można zamawiać w Europie od 27 marca 2025 r. Wprowadzenie na rynek pierwszych egzemplarzy planowane jest na kwiecień 2025 r.

To oczywiście dopiero początek konfiguracji takich samochodów. Mamy tutaj cały przekrój pakietów promocyjnych w cenach od 1500 do 18 500 złotych, pakiet Tech Pro za blisko 35 000 złotych i garść opcji wizualnych. Tym samym osiągnięcie kwoty zbliżonej do 400 000 złotych wcale nie stanowi wyzwania.