Jak zmieni się F1 w rękach Liberty Media?

Nowy właściciel Formuły 1 - Liberty Media - zarysował swoje plany zmian i rozwoju, mające na celu ponowne zwiększenie popularności tego formatu wyścigów.

 

Jak donosi The Finnancial Times, powołując się na osoby powiązane z F1, Liberty Media chce zmienić każdy wyścig w wielkie, niemal tygodniowe wydarzenie - wzorując się na Super Bowl. Ma to na celu przyciągnięcie nowych widzów oraz, co najważniejsze, bogatych sponsorów gotowych inwestować swoje pieniądze w F1.

f1_gp_brazylii_2014_03

Liberty Media chce także upowszechnić F1 w USA - głównie za sprawą wyścigów, które mogłyby odbywać się w Miami lub Los Angeles. Kolejnym celem nowego właściciela jest stworzenie aktywnego działu marketingu, który skupiłby uwagę widzów na rywalizacji pomiędzy kierowcami i zespołami.

Plany Liberty Media związane są z ciągłym spadkiem oglądalności Formuły 1. Widzowie i kibice narzekają na coraz bardziej przewidywalne wyścigi, ustawiane z góry przez decyzje zespołów dotyczące wzajemnej rywalizacji w teamie.

Liberty Media zakupiło F1 w minionym roku od Berniego Ecclestone’a za 3,3 miliarda funtów.