Jeep Avenger zgarnął tylko trzy gwiazdki w testach EuroNCAP. Wynik ucięto za słabe brzęczyki

Nie zdziwcie się tym wynikiem. Jeep Avenger zgarnął trzy gwiazdki w testach zderzeniowych, podobnie jak Dacia Duster. Dlaczego? Powód Was zaskoczy.

Gdy chińskie samochody wypadają kiepsko w testach zderzeniowych, w internecie pojawia się wielka dyskusja. Ale czy będzie tak też w tym przypadku? Jeep Avenger zgarnął "raptem" trzy gwiazdki w testach Euro NCAP. Powody są jednak dość zaskakujące.

Jeep Avenger wypadł poniżej oczekiwań. Nie jest niebezpieczny, ale...

Mały Avenger zdobył 79% za ochronę dorosłych, 70% za ochronę dzieci, 59% w kategorii ochrony pieszych i rowerzystów oraz 53% za systemy bezpieczeństwa. Nie są to więc złe wyniki, choć te dwie ostatnie liczby są kluczowym czynnikiem generującym te trzy gwiazdki.

Jak podaje Euro NCAP, które zajmuje się oceną bezpieczeństwa, Avenger słabo chroni klatkę piersiową 10-letniego dziecka w testach zderzenia bocznego. Nie posiada także systemu syngalizującego obecność dziecka na tylnej kanapie - a to jest coś, co konkurencyjne modele już oferują. W testach unikania kolizji z pieszymi, motocyklistami i rowerzystami SUV także wypadł poniżej oczekiwań.

Jeep Avenger EuroNCAP

Euro NCAP przyczepiło się jednak do najdziwniejszej rzeczy na świecie. Otóż w ich opinii dźwiękowy system ostrzegania przed kolizją uznano za nieskuteczny, choć Stellantis zaproponował aktualizację po rekomendacji Euro NCAP. Wiecie, brzęczyk jest tutaj kluczowy.

Według przedstawicieli Euro NCAP Stellantis zawsze prezentował innowacyjność w projektowaniu, a tutaj poszedł na skróty. Sekretarz generalny tej organizacji podkreślił, że choć Stellantis musi stawić czoła rosnącej konkurencji, nie powinien oszczędzać na bezpieczeństwie. Tylko czy faktycznie to są oszczędności, a nie droga na skróty i stworzenie wystarczających systemów spełniających swoje założenia?

Euro NCAP nie jest też zachwycone Dacią Duster

Nie od dzisiaj wiadomo, że ta marka robi wszystko "po kosztach". W kwestii bezpieczeństwa nie oszczędzali, a nowa platforma daje tutaj dużą zmianę na plus względem poprzednika. Niemniej EuroNCAP zauważa, że systemy wspierające kierowcę robią absolutne minimum wymagane przez normy, a w kwestii bezpieczeństwa pasażerów i kierowcy jest jeszcze trochę do poprawy.

Te wyniki nie przełożą się jednak na sprzedaż tych modeli. Zarówno Duster, jak i Avenger, cieszą się ogromnym zainteresowaniem w wielu krajach, gdzie bez problemu wpasowują się w pierwszą dziesiątkę najpopularniejszych samochodów.