Jeep Compass 2021. Wreszcie dopracowano najsłabsze strony
Oto Jeep Compass 2021 - odświeżona wersja jednego z najpopularniejszych modeli marki. Co zmieniło się w tym aucie i kiedy zobaczymy je w salonach?
Kompaktowy SUV Jeepa na rynku oferowany jest od blisko czterech lat. To doskonały moment na pierwszy duży lifting, który wniesie nieco świeżości w stylistykę tego auta. Zmian jest tutaj bardzo dużo, choć największą rewolucję przeszło głównie wnętrze. Co oferuje Jeep Compass 2021?
Jeep Compass 2021 jest przede wszystkim nowocześniejszy
Jedną ze słabszych stron tego modelu był kokpit. O ile materiały wykończeniowe nie zawodziły, o tyle sama stylistyka nie należała do porywających. Jeep w zeszłym roku rozpoczął proces dużej ewolucji swojego wizerunku. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że mamy do czynienia z rewolucją.
Przede wszystkim linia deski rozdzielczej jest dużo prostsza i bardziej "techniczna". Kluczowe miejsce zajmuje ekran systemu multimedialnego, mający 8,4 lub 10,1-cala wielkości w zależności od wersji. Umiejscowiono go nieco wyżej, dzięki czemu obsługa ma być prostsza. Poza tym cyfrowe wskaźniki znajdziemy też za kierownicą. Wykorzystują one ekran o przekątnej 10,25 cala i oferują kilka wariantów prezentacji danych.
Konsola centralna i tunel środkowy także się zmieniły. Przyciski stały się dużo bardziej eleganckie i bardziej wyrafinowane, co podkreśla nowy charakter marki. W parze z tymi zmianami mają iść też lepsze materiały wykończeniowe.
Stylistyka nadwozia została jedynie lekko doszlifowana
Na przykład zastosowano tutaj nowe światła przednie - węższe i nieco bardziej kanciaste. Tylne lampy są teraz standardowo przyciemniane. Nie zapomniano również o zderzakach, lepiej komponujących się wizualnie z bryłą auta.
W zależności od wersji wyposażeniowej (Sport, Longitude, Limited, S, Trailhawk) w bryle auta będą widoczne dyskretne różnice. Szczególnie wyróżnia się wariant S i Trailhawk. Pierwszy z nich stawia na sportową linię, zaś drugi to terenówka z krwi i kości, wyposażona w podcięte zderzaki i zwiększony prześwit.
Jeep Compass 2021 - pod maską prosta gama jednostek napędowych
Kluczowe będą tutaj dwie konstrukcje - benzynowa 1.3 i diesel 1.6. Pierwsza z nich pochodzi z rodziny GSE i oferuje 130 lub 150 KM. Tutaj możemy zdecydować się na manualną lub automatyczną skrzynię DCCD. Diesel 1.6 oferowany jest tylko z manualną przekładnią. Co ciekawe do tych wariantów nie dołączymy napędu na cztery koła.
Ten dostępny jest tylko w hybrydzie plug-in 4XE. Tutaj dostajemy od 190 do 240 KM i możliwość pokonania do 40 kilometrów na prądzie.
Jeep Compass 2021
Compass zyskał sporo wyposażenia z wyższej półki
Na przykład na pokładzie debiutuje system Highway Assist, czyli system zautomatyzowanej jazdy drugiego poziomu. W parze wraz z nim idą układy czytające znaki drogowe i utrzymujące samochód na pasie ruchu, działające z adaptacyjnym tempomatem. Poza tym podrasowano działanie niektórych systemów bezpieczeństwa, dzięki czemu Compass ma zapewniać większą pewność podróżowania.
Nowy Jeep trafi do salonów już lada moment. W Polsce pojawi się pod koniec kwietnia. Niebawem poznamy więc kompletny cennik tego samochodu.