Jesko rusza na testy. Koenigsegg chwali się swoim doświadczalnym autem
Koenigsegg Jesko jest gotowy do testów drogowych. Marka z Angelholm pochwaliła się pierwszym egzemplarzem, który posłuży do dopracowania tego auta.
Koenigsegg Jesko po raz pierwszy ujrzał światło dzienne podczas targów w Genewie w 2019 roku. Szwedzka marka zapewniła wówczas, że w 201 roku auta dotrą już do klientów. Oczywiście tak się nie stało z powodu koronawirusa, dlatego też z lekkim opóźnieniem na drogi wyjeżdża pierwszy doświadczalny egzemplarz. Przedprodukcyjny egzemplarz daje przedsmak tego, co dotrze do klientów już na początku przyszłego roku.
Jesko, "zerowy" ze 125
Na rynek trafi 125 egzemplarzy tego auta. Pierwszy z nich wykończono lakierem Tang Orange Pearl, który jest hołdem dla modelu CCR. W kabinie też postawiono na pomarańczowe wstawki. Ciekawostką są wyświetlacze SmartCluster i SmartCenter. Ten pierwszy "przechyla" obraz wraz z pracą kierownicy (zamocowano go na szczycie obrotowej obudowy kolumny). Drugi zaś przekazuje najważniejsze dane z systemu multimedialnego. Jako ciekawostkę warto dodać, że przełączniki na kierownicy są w pełni dotykowe.
"Zerowe" Jesko ma przede wszystkim umożliwić zweryfikowanie możliwości tego samochodu na drogach publicznych. Będzie to także auto przeznaczone dla klientów, aby mogli zapoznać się z tym pojazdem.
Potwór z Angelholm korzysta z autorskiej jednostki Koenigsegga. To silnik 5.0 V8 z podwójnym doładowaniem, generujący 1600 KM na paliwie E85 i 1280 KM na standardowej "98-ce". Moc na koła trafia za pośrednictwem przekładni Light Speed Transmission. To unikalna konstrukcja opracowana przez Koenigsegga. Według zapowiedzi marki ma być najszybsza na świecie, a łączna liczba przełożeń sięga 21.
To jednak nie jest ostatnie słowo w temacie tego modelu, gdyż Koenigsegg pracuje także nad wariantem Absolut, mającym wyciskać z konstrukcji 100% możliwości.
Jak podkreśla Markus Lundh, kierowca doświadczalny marki, Jesko prowadzi się bardzo naturalnie i zapewnia niesamowite właściwości jezdne.
Koenigsegg Jesko będzie budowany w nowej fabryce marki
Hangary na lotnisku w Angelholm, gdzie powstają wszystkie Koenigseggi, zostały rozbudowane o nowy budynek o powierzchni 10 000 m2. To właśnie ta przestrzeń stanie się domem dla Jesko i Jesko Absolut. Koenigsegg podkręca tempo pracy, szykując się też do produkcji czteroosobowego modelu Gemera, korzystającego z 2-litrowego 3-cylindrowego silnika generującego 600 KM.