Jest bezpiecznie. Toyota Land Cruiser dobrze się zgniata
Zastanawiacie się jak Toyota Land Cruiser wypada w testach zderzeniowych? Oto odpowiedź na to kluczowe pytanie.
Nowa Toyota Land Cruiser wreszcie trafiła na testy zderzeniowe. Jeśli mieliście obawy związane z nową terenówką, to mamy dla Was dobre informacje - japońska terenówka wypada doskonale. Model uzyskał najwyższe możliwe noty, czyli pięć gwiazdek, co potwierdza wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno dla pasażerów, jak i pieszych.
Jest bezpiecznie. Toyota Land Cruiser solidnie wypada w testach zderzeniowych
W testach ANCAP Land Cruiser osiągnął naprawdę solidne wyniki:
- Ochrona dorosłych pasażerów: 85%
- Ochrona dzieci: 89%
- Ochrona pieszych: 84%
- Systemy wspomagające kierowcę: 82%
W przypadku zderzenia bocznego pojazd uzyskał najwyższe możliwe oceny dla większości krytycznych obszarów ciała pasażerów. Test uderzenia w słup potwierdził skuteczność centralnej poduszki powietrznej, która zapobiegła kontaktowi pomiędzy przednimi pasażerami, co dodatkowo wpłynęło na ogólną ocenę bezpieczeństwa.
Toyota Land Cruiser - dane techniczne
Land Cruiser 250 to rasowa terenówka o długości 4,92 m, szerokości 1,98 m i wysokości 1,92 m. Jego rozstaw osi wynosi 2,85 m. Pod maską pracuje 2,8-litrowy silnik Diesla o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 500 Nm. Jednostka współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów oraz systemem napędu na wszystkie koła (AWD), co zapewnia dobre właściwości terenowe i stabilność na drogach asfaltowych.
ANCAP vs Euro NCAP - jakie są różnice w testach zderzeniowych?
Czym różnią się testy zderzeniowe ANCAP od Euro NCAP? Wbrew pozorom jest tutaj wiele elementów, które ANCAP bada dokładniej. W Australii dużo większy nacisk kładzie się na bezpieczeństwo pasażerów podróżujących pojazdem. Z kolei Euro NCAP szczególnie analizuje poziom ochrony pieszych i innych uczestników ruchu drogowego. System oceny uszkodzeń samochodu przy uderzeniu jest podobnie oceniany.
Nowa Toyota Land Cruiser wyprzedała się ekspresowo
Pierwsze egzemplarze w wersji First Edition znalazły właścicieli w ekspresowym tempie. Ponad 500 samochodów zarezerwowano w godzinę, a blisko 800 sprzedało się w pierwszych sześciu dniach sprzedaży. Teraz licznik przekroczył liczbę 1000 i bije dalej.
To pokazuje, że popyt na klasyczne terenówki, ale w nowoczesnym wydaniu, wciąż jest bardzo duży. Oczywiście oznacza to dużą przewagę dla tej marki - w końcu konkurencji w zasadzie już nie ma.