Jest jeden samochód elektryczny, na który wszyscy czekają. Nazywa się Renault Twingo i będzie tanie!
Francuzi są na wspaniałej fali i chcą dalej na niej surfować. Nowe Renault Twingo E-TECH 2026 nabiera kształtów i zapowiada się doskonale!
To samochód, który chyba wszyscy kochają. Renault Twingo pierwszej generacji zmieniło w zasadzie segment A. Francuska marka opracowała malutki samochód z ogromnym wnętrzem i z unikalnym designem nadwozia, który wpadał w oko. Teraz, po ponad 32 latach, oryginalna linia tego samochodu powróci na rynek. Renault Twingo E-TECH przechodzi intensywne testy przed oficjalną premierą, którą zaplanowano na przyszły rok.
To będzie bardzo ważny dla tej marki samochód. Francuzi chcą rywalizować z tanimi samochodami z Chin i szykują się do solidnego wyprzedzenia grupy Volkswagena, która zaspała ze swoimi projektami. Czego możemy spodziewać się po tym samochodzie?
Elektryczne Renault Twingo E-TECH 2026 zaoferuje nam "sensowne minimum" w dobrej cenie
Idea stojąca za tym modelem jest świetna. Uznano, że punktem wyjścia może być platforma z nowego Renault 5 E-TECH. Usunięto z niej jednak wszystko, co może podnosić cenę. Postawiono więc na prostszą konstrukcję, skromniejsze wyposażenie i na mniejszy akumulator. Wszystko wskazuje na to, że flagowa wersja może oferować baterię o pojemności 40 kWh, ale tańszy wariant może mieć nawet mniejszą konstrukcję.
Wszystko po to, aby uzyskać rozsądną cenę. Celem Renault jest poziom 20 000 euro za najtańszy wariant. Mowa tutaj jednak o kwotach na dzień premiery. Docelowo, wraz z upowszechnieniem rozwiązań i ciągłą redukcją kosztów produkcji, Twingo może potanieć. Do tego dostanie kuzyna w postaci nowej Dacii Spring, która ma być jeszcze tańsza.
Najlepsze jest jednak to, że "taniość" Twingo nie będzie widoczna
Francuzi uznali, że niska cena nie może iść w parze ze spartańskim charakterem. Wzorem Renault 5 E-TECH i 4 E-TECH sięgnięto tutaj po design sprzed lat, tutaj czerpiąc garściami z pierwszej generacji Twingo. Nasi koledzy z motor.es przyłapali ten samochód podczas intensywnych testów w hiszpańskich górach.
Spójrzmy więc na nadwozie. Powrócą więc unikalne światła z przodu i z tyłu. Co ciekawe nadwozie będzie pięciodrzwiowe, a na tylną kanapę dostaniemy się potencjalnie w klasyczny i wygodny sposób. Tym samym zniknie niestety charakterystyczna klamka nawiązująca do pierwowzoru.
Wnętrze będzie bardzo proste wizualnie, ale zapewni dostęp do multimediów i będzie posiadało cyfrowe wskaźniki. Niczego więcej w zasadzie tutaj nie potrzeba.
Nowe Renault Twingo E-TECH trafi na rynek w przyszłym roku
Francuska marka będzie tym samym rywalizowała z produktami z Chin (w tym z BYD Dolphinem Surfem) i wyprzedzi Volkswagena ID.up!, planowanego na rok 2027.


