KIA EV4 celuje w Polestara 2 i IONIQ-a 6. To może być dobrzy strzał

Koreańczycy podkręcają tempo. KIA stawia na pełną elektryfikację gamy modelowej i robi to w ekspresowym tempie. Świetna i bardzo nowoczesna platforma E-GMP jest tutaj dużym ułatwieniem i przewagą względem konkurencji. Do rodziny nowych modeli dołączy niebawem KIA EV4. To będzie dość ciekawie pozycjonowany samochód, gdyż pomimo niskiej cyfry w nazwie będzie konkurentem IONIQ-a 6 i Polestara 2.

KIA EV4 łączy odważną stylistykę i wydajność. To dobra kombinacja

Odważne linie w przypadku tej marki nie są żadną niespodzianką. KIA przyzwyczaiła nas już do tego, że nie boi się pokazywać nietypowych samochodów. EV6 przetarło szlak, a EV9 pokazało, że nowe projekty będą jeszcze ciekawsze wizualnie.

Z rodziny „nowych” premier marki, czyli modeli EV3, EV4 i EV5, ten środkowy najbardziej wyróżnia się z tłumu. Warto tutaj zwrócić uwagę na charakterystyczne pociągłe przednie lampy, które przywodzą na myśl modele HiPhi. Równie kontrowersyjna i nietypowa jest linia boczna - niska i pociągła, z przedziwnie narysowanym tyłem.

KIA EV4 2025

Ten wzbudzi najwięcej emocji. Czy wygląda odważnie? Owszem. Czy zostanie ciepło przyjęty przez rynek? To pokaże czas, ale na pewno będzie się mówiło o tym samochodzie. Może właśnie o to chodzi Koreańczykom?

KIA EV4 stawia też na minimalistyczny kokpit

To jedna z najbardziej koncepcyjnych części tego auta. Mimo wszystko możemy już wnioskować, że projekt wnętrza nawiąże do większego EV9 i EV6. Dwa duże ekrany łączą się tutaj w jedną całość, a na konsoli centralnej znajdziemy tylko podstawowe przełączniki. Wszystko wskazuje również na to, że KIA może stawiać na dwuramienną kierownicę, wzorem modelu EV6.

A co znajdziemy tutaj „pod podwoziem”?

Oczywiście KIA nie chwali się jeszcze pełną specyfikacją tego auta. Tą poznamy dopiero po oficjalnej premierze nowego modelu, która powinna mieć miejsce pod koniec przyszłego roku lub na początku 2025 r.

Platforma E-GMP daje szereg możliwości. Obstawiamy, że znajdziemy tutaj akumulatory o pojemności 60-80 kWh, co przełoży się nawet na 500 kilometrów zasięgu. Standardowo moc trafi na tylną oś, ale wersji AWD również nie zabraknie w ofercie.

KIA EV4 wraz z modelami EV3 i EV5 to element ofensywy rynkowej tej marki. Dzięki temu już niebawem będziemy mieli wybór pięciu aut elektrycznych tej marki, w każdym rozmiarze. To pozwoli Koreańczykom nie tylko na wypełnienie każdej niszy na rynku, ale przede wszystkim na konkurowanie z niemieckimi i chińskimi koncernami.