KIA EV5 2024 to "elektryczny Sportage". Chiński debiut globalnego modelu

Chengdu Motor Show to nie najważniejsze targi na świecie. Ale to właśnie tam debiutuje KIA EV5 2024, jeden z ważniejszych modeli w gamie.

Dlaczego jeden z ważniejszych? No cóż. KIA Sportage jest jednym z kluczowych graczy w segmencie SUV dla koreańskiej marki. Przy postawieniu na elektryfikację, jasnym jest że to właśnie ta klasa aut będzie podstawą sprzedaży. KIA EV5 2024 debiutuje w Chinach, ale trafi na rynki globalne.

KIA EV5 2024 - oficjalnie w październiku

Samochód w globalnej specyfikacji poznamy dopiero w październiku podczas KIA EV Day. Póki co przyjrzyjmy się jednak EV5 w chińskiej wersji. Samochód nie będzie się raczej różnił, przynajmniej jeśli chodzi o kwestię wizualnie.

KIA EV5 2024

Koreańczycy postawili tutaj wyraźnie na nawiązania do EV9. Kanciaste nadwozie o długości 4615 mm zdecydowanie wpada w oko. Spora w tym zasługa wąskich świateł LED zarówno z przodu i z tyłu. Ich ciekawy kształt na pewno wyróżniać się będzie na drodze.

Co ciekawe, samochód ma niemal identyczne wymiary co spalinowy Sportage.

Ciekawe wrażenie robi też wnętrze. KIA zakłada, że samochód będzie "przedłużeniem domu", jeśli chodzi o klimat i przestrzeń. Na zdjęciach widać ciekawy zabieg z prawym fotelem, który płynnie przechodzi nad konsolą środkową i łączy się z fotelem kierowcy. Nie ma mowy o tym, aby KIA EV5 2024 była samochodem sześciomiejscowym, ale "wizualnie" koreański SUV ma kanapę z przodu.

KIA EV5 2024

Auto ma też być wyposażone w zaawansowany system oświetlenia ambientowego, który poza 64 kolorami będzie zintegrowany z trybami jazdy oraz ostrzeżeniami systemów wsparcia jazdy. Czyli będzie świeciło i błyskało.

Samą konsolę zaprojektowano podobnie jak w EV9, z dwoma ekranami oraz fizycznymi przyciskami układu klimatyzacji. Zwłaszcza w pokazanej brązowej specyfikacji, wygląda to schludnie i ciekawie.

Technologia znana, ale nie do końca

KIA EV5 2024 bazuje na znanej już elektrycznej platformie E-GMP. W Chinach samochód dostępny będzie z pojedynczym silnikiem elektrycznym o mocy 218 KM i 310 Nm, napędzającym przednie koła. Akumulatory nie mają podanej pojemności, ale SUV będzie korzystał z baterii Blade firmy BYD. Zgodnie jednak z zapowiedziami, samochód będzie mógł różnić się w zależności od rynku.

W Europie spodziewajmy się raczej "standardowego" układu marki, czyli 229 KM w odmianie Single Motor, z akumulatorem 77,4 kWh.