KIA EV5 debiutuje w polskiej ofercie. Tyle kosztuje "elektryczny Sportage"

Nowa KIA EV5 debiutuje w polskiej ofercie marki. Nowy SUV koreańskiego producenta jest bezpośrednim odpowiednikiem modelu Sportage. Ile kosztuje, co oferuje?

Dopiero co na rynek wjechała KIA EV4, a światło dzienne ujrzał nowy model K4 (poznaliśmy już także jego ceny), a Koreańczycy już mają dla nas kolejną nowość. KIA EV5 to kolejny samochód elektryczny w ofercie tej marki. Tym razem mowa o odpowiedniku Sportage'a, choć oczywiście cena jest tutaj dużo wyższa.

KIA EV5 2026. Co to za model, jak jest pozycjonowany?

Po pierwsze, nowa KIA EV5 to bardzo ważny model dla marki. Ten nowicjusz wchodzi do segmentu kompaktowych SUV-ów jako elektryczna alternatywa dla modelu Sportage. Celuje zatem w najszybciej rosnący segment na rynku.

Po drugie, EV5 może i jest odpowiednikiem Sportage'a, ale oferuje więcej przestrzeni. To naprawdę spory samochód, gdyż ma 4610 mm długości, 1875 mm szerokości i 1675 mm wysokości, natomiast rozstaw osi wynosi tutaj 2750 mm. Bagażnik Kii EV5 oferuje od 566 do 1650 litrów, ponadto dostępny jest przedni schowek o pojemności 44 litrów. Prześwit w EV5 wynosi 167 mm.

W kabinie zastosowano panoramiczny układ wyświetlaczy. Zestaw tworzy 12,3-calowy ekran zegarów, 5,3 calowy wyświetlacz klimatyzacji i 12,3-calowy ekran multimediów. Co więcej, przewidziano fizyczne pokrętło głośności oraz przyciski haptyczne, a także dwa programowalne przyciski-skróty. Aktualizacje OTA (over-the-air) działają dzięki aplikacji Kia Connect, natomiast nawigacja online pobiera dane cyklicznie.

KIA EV5 2026. Co oferuje ten model pod kątem zasięgu i mocy?

Nowy elektryczny SUV przenosi moc na przednie koła, a silnik elektryczny oferuje 217 KM i 295 Nm. Akumulator litowo-jonowy ma 81,4 kWh pojemności.

Zasięg, zgodny z normą WLTP, wynosi odpowiednio 530 km w wersji Air, 520 km w wersji Earth oraz 505 km w odmianie GT-Line. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 8,4 s, natomiast prędkość maksymalna to 165 km/h.

KIA EV5 cena w polsce

EV5 bazuje na uproszczonej przednionapędowej wersji platformy E-GMP. Ładowarka pokładowa AC oferuje do 11 kW mocy ładowania. W efekcie ładowanie 10 do 100 procent zajmuje tutaj około 7 godzin i 20 minut.

Szybkie ładowanie DC osiąga moc do 130 kW, a czas ładowania 10 do 80 procent to około 30 minut. Co więcej, KIA EV5 obsługuje też funkcje V2L, V2V oraz V2G, zatem może zasilać urządzenia lub oddawać energię do sieci. Standardowo montowana jest pompa ciepła, aby ograniczać zużycie energii w niskich temperaturach.

Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP wynosi 16,9 kWh na 100 km dla wersji Air, 17,1 kWh dla wersji Earth oraz 17,8 kWh dla GT-Line.

Dopuszczalna masa całkowita to 2580 kg, natomiast masa własna zależnie od wersji wynosi od około 1994 do 2017 kg. Maksymalna masa przyczepy z hamulcem wynosi 1200 kg, ponadto masa przyczepy bez hamulca to 750 kg. Krótko mówiąc: specyfikacja nie wygląda źle, ale nie rzuca na kolana.

KIA EV5 cena w polsce

Ceny i wersje wyposażeniowe w Polsce

Najtańszy model to KIA EV5 Air, wyceniony na 200 990 zł. Wyposażenie standardowe jest tutaj naprawdę bardzo dobre.

  • 7 poduszek, w tym centralna dla kierowcy
  • pompa ciepła
  • asystent utrzymania pasa LFA2 z wykrywaniem dłoni na kierownicy HOD
  • inteligentny ogranicznik prędkości ISLA
  • aktywny tempomat SCC 2 ze Stop and Go
  • asystent jazdy po autostradzie HDA 2
  • autonomiczne hamowanie awaryjne FCA 2 z funkcją skrzyżowań i aktywną korektą toru
  • monitorowanie martwego pola BCA oraz asystent RCTA podczas cofania
  • potrójny ekran 12,3 + 5,3 + 12,3 cala
  • Android Auto i Apple CarPlay bezprzewodowo
  • kamera monitorująca koncentrację kierowcy
  • reflektory LED, automatyczne światła drogowe
  • czujniki parkowania przód i tył, kamera cofania z dynamicznymi liniami
  • bezkluczykowy dostęp i uruchamianie
  • klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewami z tyłu
  • podgrzewane fotele przednie i podgrzewana kierownica
  • przyciemniane szyby tylne, relingi dachowe
  • felgi aluminiowe 18 cali
  • tryb Pet Mode

Półkę wyżej stoi KIA EV5 Earth, wyceniana na 220 490 zł

W wyposażeniu znajdziecie tutaj:

  • projekcyjne reflektory LED oraz animacja powitalna
  • ambientowe oświetlenie wnętrza z wyborem koloru
  • ładowarka indukcyjna telefonu
  • automatycznie chowane i odchylane klamki
  • klimatyzacja automatyczna trzystrefowa
  • technologia V2D obejmująca V2L i V2V
  • elektrycznie regulowany fotel kierowcy z podparciem lędźwiowym
  • podgrzewane skrajne miejsca tylnej kanapy
  • elektryczna klapa bagażnika z regulacją wysokości
  • tapicerka materiałowo skórzana ze skóry wegańskiej
  • felgi aluminiowe 19 cali

Ofertę zamyka wariant GT-Line, wyceniony na 235 490 zł

Wyposażenie tej wersji jest najbogatsze, a lista opcji w zasadzie nie istnieje.

  • system kamer 360 stopni
  • rozbudowane monitorowanie otoczenia z automatycznym hamowaniem podczas manewrów
  • asystent martwego pola z podglądem BVM
  • zdalne parkowanie z użyciem pilota
  • cyfrowy kluczyk Digital Key
  • wentylowane fotele przednie
  • pamięć ustawień fotela kierowcy oraz funkcja masażu
  • fotele relaksacyjne kierowcy i pasażera, fotel pasażera regulowany elektrycznie z podparciem lędźwiowym
  • system audio Harman Kardon 8 głośników
  • wyświetlacz Head up 12 cali
  • biometryczna identyfikacja kierowcy
  • elementy stylistyczne GT-Line, czarna podsufitka, felgi 19 cali w stylu GT-Line

Bez względu na wybrany wariant dostajemy tutaj 7-letnią gwarancję i 8-letni okres ochronny napędu. Sprzedaż ruszy w najbliższych tygodniach.