Czy to zwiastun następcy Ceeda? KIA K3 2024 pokazuje nowy kierunek stylistyki
Nie od dzisiaj wiadomo, że KIA K3 jest mocno spokrewniona z Ceedem. Nowa generacja tego pierwszego auta może zwiastować zmiany w Europie. Czego więc możemy się spodziewać?
Nowa KIA K3 2024 dość niespodziewane ujrzała światło dzienne. Po serii zwiastunów pokazano kilka zdjęć nadwozia i wnętrza, nie wdając się w szczegóły. Co więcej, marka nie komentuje przyszłości auta, w tym dostępności na drugim po Korei kluczowym rynku. Mowa oczywiście o USA, gdzie K3 cieszy się naprawdę dużą popularnością.
Kolejna generacja tego samochodu pokazuje, że stylistyka aut elektrycznych zaczyna łączyć się z modelami spalinowymi. Bryła i detale w tym aucie miło zaskakują, a proste wnętrze przywodzi na myśl auta z rodziny EV.
KIA K3 2024 przywodzi na myśl Polestara. To akurat dobre skojarzenie
K3 jest niezmiennie kompaktowym sedanem o dość przyjemnych dla oka proporcjach. Koreańczycy nie podają dokładnych wymiarów. "Na oko" mamy tu do czynienia z autem mierzącym nieco ponad 4,6 metra długości, czyli tyle, ile poprzednik.
Tych aut jednak ze sobą nie pomylicie. Nowe wcielenie zyskało naprawdę atrakcyjny pas przedni, ze światłami połączonymi z wlotem powietrza, wyraźnie zaakcentowanym "tygrysim nosem" i prostym stylistycznie zderzakiem.
Tylną część auta pokazano na szkicach. Ta wygląda jak mieszanka Hyundaia Elantry i Polestara 2, choć o lepszych proporcjach od tego pierwszego auta i o większej liczbie detali, niż w szwedzkim sedanie.
Wnętrze Kii K3 przywodzi na myśl model EV6 i Sportage
Znajdziemy tutaj cyfrowe wskaźniki, które połączono z ekranem systemu multimedialnego jedną taflą szkła. Do tego na konsoli centralnej znalazło się miejsce na prosty panel klimatyzacji. Stylistyka wnętrza jest minimalistyczna, podobnie jak i kolorystyka.
Sporo może wyjaśniać fakt, że auto, na które patrzycie, trafi najpierw na rynek... meksykański. Tam kompaktowe sedany sprzedają się doskonale, a KIA ma dość mocną pozycję.
Nowy model może zwiastować następcę Ceeda, choć w tej kwestii KIA wciąż milczy. Trudno powiedzieć, czy mały kompaktowy spalinowy samochód ma jeszcze szansę na jedno wcielenie przed pełną elektryfikacją gamy, czy też Koreańczycy skupią się wyłącznie na autach z gamy EV, rezygnując z rozwoju modeli spalinowych.
Pewne jest jednak to, że w obydwu przypadkach możemy liczyć na naprawdę udaną stylistykę. W tej kwestii KIA wciąż trzyma wysoki poziom.