Czy to zwiastun następcy Ceeda? KIA K3 2024 pokazuje nowy kierunek stylistyki

Nie od dzisiaj wiadomo, że KIA K3 jest mocno spokrewniona z Ceedem. Nowa generacja tego pierwszego auta może zwiastować zmiany w Europie. Czego więc możemy się spodziewać?

Nowa KIA K3 2024 dość niespodziewane ujrzała światło dzienne. Po serii zwiastunów pokazano kilka zdjęć nadwozia i wnętrza, nie wdając się w szczegóły. Co więcej, marka nie komentuje przyszłości auta, w tym dostępności na drugim po Korei kluczowym rynku. Mowa oczywiście o USA, gdzie K3 cieszy się naprawdę dużą popularnością.

Kolejna generacja tego samochodu pokazuje, że stylistyka aut elektrycznych zaczyna łączyć się z modelami spalinowymi. Bryła i detale w tym aucie miło zaskakują, a proste wnętrze przywodzi na myśl auta z rodziny EV.

KIA K3 2024 przywodzi na myśl Polestara. To akurat dobre skojarzenie

K3 jest niezmiennie kompaktowym sedanem o dość przyjemnych dla oka proporcjach. Koreańczycy nie podają dokładnych wymiarów. "Na oko" mamy tu do czynienia z autem mierzącym nieco ponad 4,6 metra długości, czyli tyle, ile poprzednik.

KIA K3 Ceed 2024

Tych aut jednak ze sobą nie pomylicie. Nowe wcielenie zyskało naprawdę atrakcyjny pas przedni, ze światłami połączonymi z wlotem powietrza, wyraźnie zaakcentowanym "tygrysim nosem" i prostym stylistycznie zderzakiem.

Tylną część auta pokazano na szkicach. Ta wygląda jak mieszanka Hyundaia Elantry i Polestara 2, choć o lepszych proporcjach od tego pierwszego auta i o większej liczbie detali, niż w szwedzkim sedanie.

Wnętrze Kii K3 przywodzi na myśl model EV6 i Sportage

Znajdziemy tutaj cyfrowe wskaźniki, które połączono z ekranem systemu multimedialnego jedną taflą szkła. Do tego na konsoli centralnej znalazło się miejsce na prosty panel klimatyzacji. Stylistyka wnętrza jest minimalistyczna, podobnie jak i kolorystyka.

Sporo może wyjaśniać fakt, że auto, na które patrzycie, trafi najpierw na rynek... meksykański. Tam kompaktowe sedany sprzedają się doskonale, a KIA ma dość mocną pozycję.

KIA K3 Ceed 2024

Nowy model może zwiastować następcę Ceeda, choć w tej kwestii KIA wciąż milczy. Trudno powiedzieć, czy mały kompaktowy spalinowy samochód ma jeszcze szansę na jedno wcielenie przed pełną elektryfikacją gamy, czy też Koreańczycy skupią się wyłącznie na autach z gamy EV, rezygnując z rozwoju modeli spalinowych.

Pewne jest jednak to, że w obydwu przypadkach możemy liczyć na naprawdę udaną stylistykę. W tej kwestii KIA wciąż trzyma wysoki poziom.