Kia Sorento w Europie z hybrydą i jednym dieslem. Co wybieracie?
KIA Sorento dopiero co ujrzała oficjalnie światło dzienne. Teraz Koreańczycy chwalą się szczegółowymi danymi technicznymi tego auta.
Kia Sorento oficjalnie ujrzy światło dzienne podczas targów w Genewie. Już teraz jednak poznaliśmy szczegóły techniczne dotyczące europejskiego wariantu tego auta. Czego można spodziewać się po tym samochodzie?
Kia Sorento - 200 koni w dieslu, 230 w benzynie
Pod maską europejskiej Kii Sorento znajdą się dwa silniki. Nowością jest hybryda bazująca na jednostce 1.6 T-GDI. W parze jest tutaj silnik elektryczny o mocy 60 KM oraz bateria o pojemności 1,49 kWh. Łączna moc to 230 KM i 350 Nm momentu obrotowego. Kia zapowiada też, że niebawem ofertę zasili również hybryda plug-in, bazująca na tym samym silniku.
Drugą opcją jest diesel 2.2 z rodziny Smartstream. Oferuje on 200 KM i 440 Nm, co jest dobrą wartością w tak dużym aucie. Co ciekawe silnik ten zostanie połączony z nową, 8-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Ciekawostką w tej przekładni jest to, że Kia postawiła na mokre sprzęgła, co sugeruje większą wytrzymałość skrzyni.
Kia Sorento 2020 - dane techniczne
Nowa Kia Sorento jest o 10 mm dłuższa od aktualnego modelu. Zwiększyła się też szerokość, choć tutaj szczegółowych informacji nie opublikowano. Najważniejsze jest natomiast to, że rozstaw osi powiększono o 35 mm. W efekcie Sorento ma oferować znacznie więcej przestrzeni, także na tle swoich konkurentów.
Poza Europą samochód ten oferowany będzie także z jednostką 2.5 T-GDI z rodziny Smartstream. Silnik ten oferuje aż 281 KM i 421 Nm momentu obrotowego. Na Stary Kontynent nie trafi jednak ze względu na normy i większą objętość skokową.