Lancia wraca do rajdów! Ypsilon Rally 4 HF powalczy na odcinkach specjalnych

Lancia stara się jak może przypomnieć o swojej świetności. Przyszła więc pora na rajdy. Ypsilon Rally 4 HF powstał i pomagał przy nim Miki Biasion.

  • Lancia Ypsilon Rally 4 HF wystartuje w niższych klasach rozgrywkowych
  • Samochód ma silnik 1.2, ale podkręcony do 212 KM
  • Przy projekcie Lancia Corse pomagał legendarny Miki Biasion, trzykrotny mistrz świata w rajdach, za każdym razem z Lancią

Lancia, kiedyś jeden z najbardziej uznanych producentów aut, dziś jest marką o której mało kto pamięta. Dlatego projekt Lancia Corse, czyli Ypsilon Rally 4 HF, przypomina mi wyciąganie kostiumu superbohatera z szafy po kilkudziesięciu latach od ostatniego użycia. Lancia i rajdy wielu osobom kojarzy się nierozerwalnie i ma szansę przywrócić nieco blasku włoskiej marce.

Lancia Ypsilon Rally 4 HF nie pojedzie w WRC

Co jakby nawet wynika z jej nazwy i gasi nieco blasku ze zdania "Lancia znów w rajdach". Nie zmienia to faktu, że nowy Ypsilon trafi na odcinki specjalne, a Włosi wiążą z tym duże nadzieje.

Wyspecyfikowany do wymagań klasy Rally4 hatchback zaprezentowany został w malowaniu Lancia Corse, które może z daleka kojarzyć się z kultowymi barwami Martini Racing.

Ypsilon Rally 4 HF

Samochód korzysta z jednostki 1.2 Turbo, podobnie jak Peugeot 208 Racing. Tyle, że w tej wersji ma 212 KM. To i tak mniej niż nadchodzący drogowy odpowiednik, czyli Ypsilon HF. Tam jednak do dyspozycji będzie tylko napęd elektryczny.

"Jeśli w dzieciństwie marzyłeś o torze wyścigowym, marzyłeś o Ferrari. Jeśli o rajdach, marzyłeś o Lancii" - tymi słowami podsumował Ypsilona Miki Biasion, który jako człowiek-legenda we włoskiej marce. Biasion wie co mówi. Większość swojej profesjonalnej kariery spędził za sterami Lancii. Pierwsze mistrzostwo świata wywalczył na fantastycznym modelu 037, a dwa kolejne, na Delcie Integrale.

Nie jest to jednak "maskotka" Lancii. Biasion mocno pomagał przy opracowaniu nowego rajdowego modelu. To jego pomoc ma sprawić, że włoska rajdówka wywalczy sobie miejsce "w historii".

Rajdowa Lancia kosztuje 74 500 Euro i już można ją zamawiać. W przyszłym sezonie wystartuje nie tylko w teamach, które się na nią zdecydują. Producent planuje Trofeo Lancia Rally - sześć rajdów w cyklu Rajdowych Mistrzostw Włoch. Zwycięzca zgarnie 300 tysięcy Euro oraz fotel w teamie Lancii podczas ERC w sezonie 2026.