LEVC VN5, czyli londyńska taksówka jako dostawczak. Hybryda, która ma dużą baterię i solidny zasięg na prądzie

LEVC VN5 został zaprezentowany oficjalnie. To nic innego jak nowa londyńska taksówka, w której za słupkiem B wstawiono przedział towarowy. I to ma sens!

Wielu producentów skupia się na produkcji elektrycznych aut osobowych, ale całkowicie zapomina o pojazdach użytkowych. A tutaj jest ogromne pole do popisu - wszak wiele z nich użytkowanych jest tylko w mieście. LEVC VN5 to bardzo ciekawa kombinacja konstrukcji londyńskiej taksówki i auta dostawczego. Wbrew pozorom ma to sens. Dlaczego?

Londyńska taksówka tworzona była z myślą o jeździe miejskiej

Jest zwrotna, wygodna i ma świetny napęd. Pod maską znajduje się bowiem bardzo ciekawa hybryda plug-in. Nie jest to typowa konstrukcja z dość małą baterią. Wręcz przeciwnie - postawiono tutaj na duży akumulator o pojemności 31 kWh. Współpracuje on z 3-cylindrowym silnikiem 1.5 znanym z Volvo. Ten jednak ma ograniczoną do niecałych 100 KM moc, aby zwiększyć oszczędność i wydajność. Łącznie otrzymujemy tutaj około 150 KM (oraz wysoki, choć niepodany moment obrotowy). To w zupełności wystarczy.

Dalej jest jeszcze ciekawiej. Fabrycznie dostępne są dwa gniazda ładowania (CCS i ChaDeMo), obsługujące moc do 50 kW przy "tankowaniu" prądem stałym. Oczywiście jest też komplet kabli do ładowania z wolniejszych stacji lub z domowego gniazdka.

LEVC VN5 - paka też wygląda nieźle

LEVC VN5 oferuje 5,5 metra sześciennego przestrzeni i 830 kilogramów ładowności. To w zupełności wystarczy wielu firmom, które operują w dużych miastach. Przez drzwi wchodzą europalety, a tyle dwuskrzydłowe "wrota" mają proporcje 60:40.

Podczas jazdy miejskiej docenić można wygodną kabinę i niezwykłą zwrotność. Średnica zawracania to zaledwie 10,1 m, a sprawne wspomaganie ułatwia manewrowanie. Kierowca posiada do swojej dyspozycji kompletny system multimedialny (z Volvo) i cyfrowe zegary.

Geely w przypadku LEVC VN5 oferuje także ciekawą gwarancję - na pięć lat lub 150 000 mil (ponad 240 000 km). Bateria ma 8 lat ochrony ze strony producenta.

Cena w tej chwili wynosi 46 500 funtów, aczkolwiek LEVC podkreśla, że wraz z popularyzacją technologii będzie spadała.