Lexus RX 2023. Nowa platforma, mocna hybryda, ale tylko 4 cylindry

Japończycy jak zwykle poszli swoją drogą. Nowy Lexus RX 2023 oferuje ciekawą stylistykę i nowoczesny napęd hybrydowy. Czy to jest to, na co czekają klienci marki?

Ten samochód na dobrą sprawę położył fundamenty segmentu SUV-ów premium. Japończycy dobrze wyczuli potrzeby klientów i już w 1998 roku wprowadzili pierwszego RX-a. W ślad za nim poszły kolejne marki, a to doprowadziło nas w zasadzie do obecnego stanu rynku, gdzie tego typu auta grają pierwsze skrzypce. Teraz do akcji wkracza piąta generacja tego modelu. Lexus RX 2023 oferuje ciekawą stylistykę i świetne wyposażenie, choć może nieco zaskakiwać napędem.

Lexus RX 2023

Lexus RX 2023. Efektownie, po japońsku

Nowy Lexus RX to auto stworzone od podstaw na całkowicie nowej platformie GA-K. Nowe wcielenie pozwoliło na odchudzenie samochodu o blisko 100 kilogramów już na poziomie samej konstrukcji. Jednocześnie nowa platforma jest większa, oferuje pojemniejsze wnętrze i jest oczywiście pozwala na stworzenie dużo bardziej atrakcyjnego dla klienta samochodu.

Co ciekawe w dobie rosnących aut, Lexus RX w kwestii wymiarów nie ucieka poprzednikowi. Zwiększono tutaj rozstaw osi, ale i skrócono zwisy, tworząc przestronną kabinę.

Lexus RX 2023 - stylistyka miło zaskakuje

Po ostro pociętym poprzedniku postawiono na znacznie bardziej dystyngowaną linię. Można śmiało powiedzieć, że nowy RX przypomina powiększonego NX-a, co jest tutaj dużą zaletą. Elegancka bryła ma w sobie dużo klasy i szybko wpada w oko.

Lexus RX 2023

To samo można powiedzieć o wnętrzu. Uproszczony kokpit został zdominowany przez duży wyświetlacz systemu multimedialnego o przekątnej 14 cali.

Japończycy chwalą się także materiałami wykończeniowymi - te mają być na wysokim poziomie. W zależności od wybranej wersji do wyboru będą różne rodzaje skórzanej tapicerki, a listwy dekoracyjne mogą cieszyć aluminiowym połyskiem lub przyjemną fakturą drewna.

Pod maską nie znajdziemy już silnika V6. Lexus RX 2023 stawia na 4-cylindrowe konstrukcje

To duża zmiana, która może być rozczarowaniem dla wielu osób. Japończycy uznali, że ich system hybrydowy nie potrzebuje sześciu cylindrów. Dlatego też dostaniemy tutaj aż trzy hybrydy: RX350h, RX450h+ i RX500h.

Pierwsza z nich oferuje 249 KM i 316 Nm. To konstrukcja bazująca na jednostce 2,5, znanej już z Toyoty RAV4 czy Highlander. Sprint do setki ma tutaj zajmować 7,6 sekundy.

Wersja 450h+ to z kolei hybryda plug-in znana z Toyoty RAV4 i Suzuki Across. 306 KM i bateria o pojemności 18,1 kWh zapewniają tutaj naprawdę solidne osiągi i możliwość jazdy na samym pradzie.

Intrygujący jest natomiast Lexus RX500h. W nim debiutuje jednostka 2.4 Turbo, która współpracuje oczywiście z układem hybrydowym. Moc sięga 372 KM i 550 Nm, a specjalnie opracowany napęd 4x4 z elektrycznym wsparciem tylnej osi ma zapewnić wysoką przyczepność w każdych warunkach.

Lexus RX 2023

Osiągi to także duży atut tego auta. Sprint do setki w 6,1 sekundy będzie zadowalający dla wielu osób. Warto jednak dodać, że Lexus RX500h 2023 dostępny będzie wyłącznie w wydaniu F-SPORT.