Przeczy ideałom marki, ale wprowadza ją na nowe wody. Lotus Eletre debiutuje na rynku

Colin Chapman zawsze podkreślał, że auta jego marki mają być lekkie, zwinne i zwarte. Tymczasem Lotus Eletre 2023 jest przeciwieństwem tych założeń. To wielki i ciężki SUV, z ogromnym akumulatorem

Gdyby Colin Chapman to widział, to z pewnością zapłakałby nad swoim dzieckiem. Prawda jest jednak taka, że Lotus musi się rozwijać i szukać możliwości tworzenia nowych aut. A aby mieć taki komfort, trzeba najpierw zapełnić kieszenie gotówką, wpędzaną w krwioobieg firmy. W czasach zmieniającej się motoryzacji wymaga to wielu wyrzeczeń i przyjęcia nowego podejścia. Dlatego właśnie na drogi wyjeżdża Lotus Eletre 2023, czyli elektryczny SUV.

To pierwsze podejście marki nie tylko do tego segmentu, ale przede wszystkim do czterodrzwiowego samochodu. Brytyjska marka wreszcie ujawnia specyfikację swojego nowego produktu i pokazuje co dostaniemy w tej maszynie.

Lotus Eletre 2023

Lotus Eletre 2023. Trzy wersje, do 918 KM

Na rynek trafią trzy warianty tego auta: Eletre, Eletre S i Eletre R.

Te dwie pierwsze wersje łączyć będzie napęd. Dostaniemy tutaj 612 KM i 750 Nm momentu obrotowego, co przełoży się na przyspieszenie do setki w 4,5 sekundy.

Wisienką na torcie w tej rodzinie jest oczywiście wariant R, który korzysta z mocniejszej jednostki elektrycznej. Tutaj moc sięga 918 KM, a moment obrotowy to 985 Nm.

Te wartości przekładają się sprint do 100 km/h w zaledwie 2,95 sekundy. Prędkość maksymalna to z kolei 265 km/h.

Osiągi nie będą tutaj przeszkodą dla dobrej wydajności. Lotus Eletre i Eletre S mają zapewnić do 600 kilometrów zasięgu, zaś wariant R na jednym ładowaniu przejedzie do 490 kilometrów.

W każdej wersji znajduje się ten sam akumulator o pojemności 112 kWh. Dzięki możliwości bardzo szybkiego ładowania naładowanie go od 10 do 80 procent zajmie zaledwie 20 minut.

Lotus Eletre 2023

Eletre będzie też łatwo dopasować do własnych potrzeb

W zależności od wariantu samochód ten dostępny będzie z felgami w rozmiarze 20, 22 i 23 cale. Na start dostaniemy także sześć kolorów nadwozia: Natron Red, Galloway Green, Stellar Black, Kaimu Gray, Blossom Gray i Solar Yellow.

Lotus podkreśla też rolę wnętrza, które oferuje luksusowe wykończenie. Obecnie to określenie przestaje, przynajmniej według producentów, tyczyć się skóry i tworzyw noszących do tej pory metkę premium. Brytyjska marka stawia na materiały z recyklingu lub nadające się do ponownego przetworzenia.

Gdzie dostępny będzie Lotus Eletre?

Początkowo model ten trafi do sprzedaży w Chinach, Wielkiej Brytanii i w Europie. Ceny będą ujawniane wraz z rozwojem sieci dealerskiej. Na wyspach cennik otwiera kwota w wysokości 90 000 funtów, co daje niecałe 500 000 złotych.