Mazda CX-60 hitem w Polsce. W ciemno sprzedano 100 aut
Mazda CX-60 ledwo ujrzała światło dzienne, a już rozpaliła do czerwoności komputery dealerów w Polsce. W ciemno sprzedano 100 egzemplarzy tego auta - a mówimy dopiero o pierwszym tygodniu przedsprzedaży.
Klienci Mazdy są bardzo wierni marce. Z reguły chętnie przesiadają się pomiędzy kolejnymi modelami lub wersjami poszczególnych aut. Teraz zaś mają okazję wskoczyć na nowy poziom. Mazda CX-60 to nowy rozdział w historii firmy, na który ewidentnie czekało dużo osób. Wysoka cena nie jest przeszkodą - w pierwszym tygodniu przedsprzedaży złożono aż 100 zamówień na ten model.
Mazda CX-60 jest tym, czego oczekiwali klienci. Do tego wybierają oni topowe wersje
Póki co na rynek trafi tylko jedna wersja napędowa tego auta - plug-in hybrid. Łączy ona silnik benzynowy, jednostkę elektryczną i napęd na cztery koła. 327 KM mocy w połączeniu z ponad sześćdziesięcioma kilometrami zasięgu na jednym ładowaniu to coś, co sprawdzi się w mieście i w trasie.
I jak widać klientom taki układ pasuje. Do tego większość osób zdecydowała się na droższe warianty Homura i Takumi. Pierwsza z wymienionych startuje z poziomu 250 900 złotych, zaś topowa to wydatek rzędu 258 900 złotych.
Tym samym argument, jakoby klienci marki nie byli gotowi na drogie modele, można włożyć między bajki. Ruch w kierunku segmentu premium może wyjść Maździe doskonale.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z przyjęcia naszego nowego modelu przez klientów. Po raz pierwszy w historii Mazdy w Polsce zebraliśmy tak dużo zamówień w tak krótkim czasie. I to zaledwie w tydzień od światowej premiery, która miała charakter prezentacji online.
Ten wynik cieszy jeszcze bardziej, jeśli weźmiemy pod uwagę, że początkowo wprowadzamy CX-60 z napędem PHEV, który jest ciągle niszowym rozwiązaniem w segmencie D SUV. W zeszłym roku wszyscy konkurenci premium – Mercedes GLC, BMW X3, Audi Q5 czy Volvo XC60 – zanotowali w Polsce łącznie 1628 rejestracji wersji z napędem hybrydowym ładowanym z gniazdka, co stanowiło zaledwie 5,3% ogółu w tym segmencie.
Popularność Mazdy CX-60 to też dowód na to, o czym mówili nam nasi klienci jeżdżący głównie Mazdą 6 i Mazdą CX-5, że myśląc o kolejnej Maździe poszukują czegoś większego, mocniejszego.” – mówi Piotr Nowak, Dyrektor Sprzedaży Mazda Motor Poland.
Mazda CX-60 w Polsce - jakie specyfikacje wybierają klienci?
Większość osób decyduje się na nowy lakier Rhodium White, zaś drugi w kolejności jest popularny odcień Soul Red Crystal. Najdroższy sprzedany w Polsce samochód skompletowano na kwotę 316 000 złotych, co jest rekordową wartością.
Największą popularnością CX-60 cieszy się na Śląsku. Salon w Katowicach (Pro-Moto) sprzedał 14 sztuk, a Mirai z Sosnowca 13 egzemplarzy.
Auta trafią do klientów (i do salonów jako demo) w październiku. Już w lipcu możemy za to spodziewać się statycznych premier u dealerów.