421 KM w kompaktowym SUV-ie powraca. Mercedes-AMG GLA 45 S przeszedł lifting
Rodzina jest już w komplecie - do gamy odświeżonych kompaktów ze Stuttgartu dołącza Mercedes-AMG GLA 45 S. Zobaczcie jak się zmienił.
W przypadku tej marki nie ma określenia "za bardzo". Mercedes-AMG GLA 45 S 2023 jest wciąż piekielnie szybki, niezmiennie dobrze wygląda i oferuje kilka nowych dodatków. Co tu się zmieniło?
Mercedes-AMG GLA 45 S 2023 został doszlifowany. To wystarczy
Ten samochód nie potrzebował rewolucyjnych zmian. Niemcy zadbali o to, aby ich produkt wyglądał świeżo nawet po latach. Tym samym zmiany, które wprowadzano w ramach liftingu, są naprawdę kosmetyczne.
Patrząc na pas przedni zauważycie zapewne nieco zmodyfikowane lampy. Te łączą się z minimalnie powiększonym grillem, a także z delikatnie przestylizowanym zderzakiem. Analogiczne zmiany zaszły z tyłu, gdzie debiutują nowe światła z odświeżoną sygnaturą świetlną.
W kabinie nowości jest jeszcze mniej. Poza najnowszą wersją system MBUX znajdziecie tutaj także inną kierownicę (z dotykowymi panelami sterującymi). Mercedes niestety pożegnał też touchpad, którym można było obsługiwać multimedia. Teraz trzeba pogodzić się z wszechobecnymi odciskami palców, a także z dziwną "dziurą" na tunelu środkowym.
Poza tym w ofercie modelu znajdziemy kilka nowych wersji kolorystycznych nadwozia i kokpitu. Każdy znajdzie więc coś dla siebie.
Mercedes-AMG GLA 45 S wciąż jest nieprzyzwoicie szybki
Sercem tego auta niezmiennie jest dwulitrowa turbodoładowana jednostka 2.0 M139. Ta generuje 421 KM przy 6750 obrotach na minutę i 500 Nm w zakresie 5000-5250 obrotów. Sprint do setki zajmuje tylko 4,2 sekundy, a licznik staje na wartości 270 km/h. Pamiętajcie, że mówimy wciąż o samochodzie kompaktowym. To robi wrażenie.
Sprzedaż już ruszyła
Niemiecka marka przyjmuje już zamówienia na ten samochód. Tym samym cała rodzina kompaktowych Mercedesów jest w komplecie. Ich czas jest jednak policzony, gdyż kolejna generacja tych aut będzie znacznie skromniejsza.
Niemiecka marka podzieliła się swoimi planami podczas premiery studyjnego modelu CLA. Wiemy, że poza nim pojawią się jeszcze 3 modele - CLA Shooting Brake i dwa SUV-y. Tym samym z rynku zniknie między innymi Klasa A i B, czy Mercedes GLB. Nowością będzie za to "mała Klasa G", która stanie się pełnoprawnym kompaktowym terenowym SUV-em.