Mercedes CLA 2025 zyska AI i dwubiegową skrzynię. Tesla Model 3 jest na celowniku
Nowy Mercedes CLA 2025 ma być rewolucją. Na pokładzie pojawi się sztuczna inteligencja i dwubiegowa skrzynia. Wszystko po to, aby ten model stał się jedną z najciekawszych propozycji na rynku.
- Nowy Mercedes CLA skorzysta z potencjału drzemiącego w sztucznej inteligencji
- Pojawi się tutaj także dwubiegowa skrzynia
- Premiera już w styczniu 2025
Reset. To słowo idealnie opisuje plan marki ze Stuttgartu. Nie od dzisiaj wiadomo, że gama EQ nie jest zbyt udana. Niemcy chcą jednak naprawić błędy i szykują całkowicie nową rodzinę modeli elektrycznych. Tym razem jednak będą one spokrewnione z dotychczasowymi modelami. Nowy Mercedes CLA 2025 przetrze szlak i zaprezentuje wiele nowości, które później trafią do innych aut.
Ola Kallenius, szef marki, uchyla kotarę i pokazuje, co się za nią kryje. Zobaczcie sami!
Nowy Mercedes CLA 2025 będzie "inteligentny". To pierwszy model z oprogramowaniem MB.OS
Stosowane dotychczas oprogramowanie MBUX powoli usuwa się w cień. CLA wprowadzi system MB.OS, który skorzysta ze sztucznej inteligencji i zaawansowanego uczenia maszynowego. Ma to ułatwić obsługę i sterowanie głosowe, zapewne za sprawą rozwiniętej funkcji Hej Mercedes.
Kallenius w krótkim filmie prezentuje część możliwości tego auta. Co prawda kokpit jest jeszcze zasłonięty, ale widać, że jego "centralną część" stanowi ogromny ekran systemu mutlimedialnego. Warto też zwrócić uwagę na duży panoramiczny dach.
Elektryczne wydanie Mercedesa CLA zyska dwubiegową skrzynię
Zaraz zaraz, biegi w elektryku? Owszem. Co prawda są tutaj dwie szkoły i jedni twierdzą, że brak przełożeń przynosi więcej korzyści, ale coraz większa liczba producentów przestaje się z tym zgadzać.
Nowy Mercedes CLA, tak jak przykładowo Porsche Taycan, zyska dwubiegową przekładnię. Po co? Celem jest optymalizacja prędkości obrotowej silnika elektrycznego przy wyższych prędkościach. Przełoży się to na znacznie niższe zużycie energii przy prędkościach autostradowych.
CLA ma oferować od 700 do 750 kilometrów zasięgu na ładowaniu. To z pewnością będzie jeden z kluczowych czynników wspomagających możliwość osiągnięcia takiego wyniku.
Dużym atutem tego samochodu będzie także instalacja 800V i funkcja bardzo szybkiego ładowania z mocą do 250-300 kW. Skróci to czas spędzony przy ładowarce i zoptymalizuje czas jazdy.
Pod maską nowego Mercedesa pojawią się też silniki spalinowe, spięte z układem miękkiej hybrydy (MHEV) i plug-in hybrid (PHEV). Bazą ma być jednostka 2.0, którą dostarczy grupa Horse, stworzona przez Renault i Geely. Ten silnik dojedzie do Europy z Chin i tutaj zyska katalizatory oraz osprzęt obsługujący hybrydę.
Premiera nowego Mercedesa CLA odbędzie się w styczniu 2025.