Mercedes-Maybach EQS SUV. Luksus na wysokości. Wiem, kto go kupi
Mercedes-Maybach EQS SUV to samochód koncepcyjny, zwiastujący przyszłość SUV-ów z serii EQ. Widząc jak wygląda, widzę klientów, z Państwa Środka.
Mercedes-Maybach EQS SUV to dwie zapowiedzi w jednym. Po pierwsze, będzie to pierwszy w pełni elektryczny samochód z logiem Maybacha. Po drugie, EQS SUV będzie miał też wersję od Mercedesa, która zadebiutuje w przyszłym roku. Widoczny na zdjęciu Maybach - o dziwo później.
Mercedes-Maybach EQS SUV jest pełen przepychu
Jest takie angielskie słowo, oznaczające właśnie bogactwo, przepych - "opulence". EQS SUV mógłby być w słowniku obrazkowym właśnie tłumaczącym to słowo. Dwukolorowe nadwozie (Obsidian Black oraz Zircon Red), gigantyczne, 24-calowe chromowane felgi z "pełnym" wzorem i gładka, ale udająca chromowane ożebrowanie atrapa atrapy chłodnicy tworzą jedyny w swoim rodzaju spektakl. Aby dostać się do kabiny, klamki wysuwają się automatycznie, gdy ktoś podejdzie. Drzwi kierowcy w ogóle otwierają się same. Czy ten samochód jest piękny? Sami oceńcie, bo ja mam mieszane uczucia. Tył jest ok, z poziomą linią świateł. Jednak na pewno spodoba się klientom z Azji.
Podobnie wnętrze, gdzie Mercedes-Maybach "nie bierze jeńców". Cztery fotele, biała skóra, dedykowane kieliszki do szampana, wazonik i wykończenia ze skóry, tkaniny oraz... różowego złota, niemalże "walą po oczach" i tworzą klimat godny ekstraluksusowego hotelu. Choć w założeniu miał być to jacht. Stąd wykończenia również w kolorze niebieskim. Oczywiście jest system multimedialny dla pasażerów z tyłu, z ekranami obsadzonymi w ramkach w kolorze różowego złota. Na podłodze leżą dywaniki ze sztucznego futra. Za rozrywkę odpowiada zaawansowany system audio Burmester, którego głośniki kryją się za aluminiowymi osłonami z podświetleniem. Takie samo podświetlenie znajdziemy na inspirowanych pokładami jachtów podłokietnikami. Tu będzie też ekran sterujący wszelkimi ustawieniami (fotele, multimedia). Dwa fotele przedzielono dodatkowo tunelem, na którym znalazły się wspomniane uchwyty na kieliszki oraz, zapewne, schowek.
Z przodu oczywiście standardem będzie ekran Hyperscreen, znany z EQS, ale dodatkowo będzie on miał inne niż w Mercedesach wykończenie, tak aby pasował do image'u marki.
Mechanicznie, nic nie wiadomo, poza zasięgiem, który ma wynosić maksymalnie 600 km.