Nadchodzi MEGAZILLA. Ma 1000 KM i kosztuje ponad 120 000 złotych. Ford zaszalał
Nikt nie wymyśla lepszych nazw, niż Amerykanie. Mają Hellephanta, jest też Megazilla. Ford pokazał nową wersję swojego flagowego silnika - i robi ogromne wrażenie!
To jest coś, co dla nas w Europie zdaje się być jakimś odległym światem. Ford ma katalog części, jak każda inna marka na świecie. W tym katalogu znajdziecie jednak kilka nietypowych pozycji, takich jak na przykład silnik, którego nie ma w żadnym samochodzie. Właśnie zadebiutował w nowym wydaniu - nazywa się MEGAZILLA 2.0 i jego "imię" jest bardzo adekwatne do możliwości.
Dlaczego? Otóż mówimy tutaj o wielkim V8, które zostało jeszcze doposażone w potężną sprężarkę mechaniczną. Moc jest naprawdę imponująca!
MEGAZILLA 2.0, czyli 7,3-litrowe V8 z katalogu, które możesz sobie kupić. Teraz występuje także ze sprężarką mechaniczną
I to właśnie ta wersja imponuje najbardziej. Amerykanie dołożyli tutaj aż 3-litrową sprężarkę mechaniczną, która wyraźnie zmienia charakterystykę tej jednostki. Oczywiście moc wyraźnie wzrosła. Standardowa wersja oferuje 615 KM. Nowa - ponad 1000 KM.
Zachowano tutaj jednak najważniejsze elementy, takie jak kute tłoki, korbowody i wał korbowy. Wytrzymałość jest tutaj kluczową cechą, gdyż ta jednostka ląduje w wielu odlotowych projektach, które muszą sprawdzić się w każdych warunkach.
Wady? Megazilla 2.0 kosztuje ponad 30 000 dolarów, czyli 130 000 złotych z groszami. Do tego doliczcie cło. Tym samym import do Polski będzie raczej drogą zabawą, o ile ktoś w ogóle skusi się na zbudowanie projektu z takim silnikiem
Czym jest silnik Megazilla?
Ford Megazilla to wysokowydajny silnik V8, będący ulepszoną wersją znanego Godzilli. Jego pojemność wynosi 7,3 litra, a dzięki zaawansowanym modyfikacjom oferuje jeszcze większą moc i moment obrotowy. Fabryczna konfiguracja zapewnia około 615 KM i 870 Nm, co czyni go idealnym wyborem dla miłośników tuningu i muscle carów.
Silnik Megazilla wykorzystuje aluminiowy kolektor dolotowy, kuty wał korbowy oraz wzmocnione tłoki i korbowody. Dzięki temu jest bardziej odporny na ekstremalne obciążenia. Jego kompaktowa konstrukcja sprawia, że pasuje do wielu pojazdów, od klasycznych Mustangów po customowe hot rody i ciężarówki.
Dostępny jako tzw. crate engine, Megazilla stanowi świetną opcję dla entuzjastów pragnących zwiększyć osiągi swoich pojazdów. To jeden z najmocniejszych wolnossących silników Forda, łączący niezawodność z imponującą mocą.