Naran. Ponadtysiąckonne, benzynowe coupe z nadwoziem od Jowyna Wonga
Po prostu Naran. Tak nazywa się nowe ekskluzywne GT 2+2 z silnikiem o mocy 1048 KM. I nie jest to modny elektryk, tylko stare, dobre V8.
Nie kojarzycie Jowyna Wonga, który odpowiada za design samochodu na zdjęciach? To on w ostatnich latach zaprojektował tak spektakularne modele jak wskrzeszenie De Tomaso, model P72 oraz Apollo Intensa Emozione, jeden z najbardziej odjechanych projektów. Teraz pracuje dla startupu Naran Automotive
Firma nazwała swój samochód po prostu Naran. I tyle. Więcej fantazji będzie we wnętrzu, bo każdy egzemplarz będzie budowany pod konkretnego klienta. W pełni na zamówienie. Odpowiadać za to będzie między innymi była główna stylistka Aston Martina - Kate Montgomery.
Co ciekawe, choć samochód ma gigantyczną moc i ma mieć świetne osiągi, nie jest to kolejny hipersamochód w stylu: "Panowie, dajemy monoqoque, pakujemy nadwozie z włókna, duży silnik za plecy i jakoś to będzie".
Mamy tu do czynienia z czteromiejscowym GT, z silnikiem umieszczonym za przednią osią oraz stylistyką inspirowaną samochodami GT3. Wyróżniają go nie tylko felgi z włókna węglowego, ale też przedni splitter, olbrzymi dyfuzor oraz skrzydło na klapie, które w założeniach ma być funkcyjne, a nie tylko przywodzić na myśl czasy, gdy "Szybcy i Wściekli" byli filmem o samochodach. Dokładniej mówimy o 1 377 kg docisku, czyli więcej niż generują wspomniane samochody serii GT3.
Silnik 5.0 V8, to nie jest żadna konstrukcja znana na rynku. Jednostkę zaprojektowała firma Racing Dynamics z Niemiec. Podwójnie doładowany silnik dysponuje 1048 KM i 1036 Nm. Papier wszystko przyjmie, ale Naran ma przyspieszać do 60 mil/godzinę (96 km/h) w 2,3 sekundy, do 100 mil/godzinę (161 km/h) w 4,56 s i rozpędzać się do ponad 370 km/h. Oczywiście dzięki napędowi AWD. Ten jednak, podobnie jak w BMW, będzie miał możliwość "odpięcia" przedniej osi.
Za zawieszenie i amortyzację odpowiada Ohlins, dostarczając regulowany, wyczynowy układ. Wyścigowy rodowód będą mieć również konstrukcja zawieszenia, układ kierowniczy oraz ceramiczne hamulce
Naran planuje wyprodukować 49 sztuk swojego coupe, w jeszcze nieujawnionej cenie.