Nissan opatentował nowe logotypy. Szykuje się wielki powrót "Z-ki"
Nowa identyfikacja wizualna marki? Nissan opatentował dwa logotypy. Jeden tyczy się głównego logo firmy, drugi zaś łączy się z gamą sportowych modeli Z.
Nissan jest w trudnej sytuacji. Finanse marki prezentują się kiepsko, a brzydki zapach po Carlosie Ghosnie ciągnie się przez cały świat aż do Libanu. Co gorsza nowe modele są uznawane za nudne, zwłaszcza na kluczowym rynku, czyli w USA. Japończycy mają więc bardzo trudne zadanie - jak nadać marce właściwy kierunek i przyciągnąć na nowo klientów?
Sposobów jest wiele. Czy Nissan wybierze właściwą ścieżkę?
Wiadomo, że sojusz z Renault i Mitsubishi zaczyna mocno irytować markę. Choć wszelkie plotki są dementowane, to jednak ich obecność powinna już włączać u nas czerwoną lampkę - wszak często jest w nich ziarnko prawdy. Auta Nissana straciły solidność i swój charakter - a to boli wiernych klientów marki.
Japończycy może mają jednak jakiś plan na czarną godzinę. Urząd patentowy w USA zarejestrował nowe logotypy tej marki. Pierwszy to główne logo Nissana - ubrane w nieco bardziej klasyczną formę.
Drugie z kolei odnosi się do nachodzącego Nissana 400Z, czyli wyczekiwanego nowego wcielenia sportowego auta tej marki. Według wstępnych informacji samochód ten wykorzysta jednostkę 3.0 V6 Twin-Turbo ze stajni Infiniti. Ma ona generować 400 KM, przenoszonych oczywiście na tylną oś.
Warto dodać, że Nissan 400Z ma być ubrany w stylistykę retro. Marka chce w wyraźny sposób nawiązać do kultowego 240Z i jego następców. Na premierę jeszcze chwilę poczekamy, ale pierwsze auta wyjechały już na drogi - choć wciąż ubrane są w nadwozie modelu 370Z.