Oto nowy Nissan Micra. Jeszcze o tym nie wiecie
Japończycy celebrują 20-lecie swojego studia projektowego w Londynie - i robią to w wyjątkowy sposób. Przed Wami nowy Nissan Micra w "wyścigowym" wydaniu, noszący oficjalnie nazwę Concept 20-23.
To, że Nissan Micra powróci, wiemy od dawna. Japońska marka zapowiedziała kolejną generację tego samochodu, ujawniając jedynie kawałek przedniej lampy. Nowe wcielenie Micry będzie już w pełni elektryczne i wykorzysta platformę CMF-EV, którą dzieli z nadchodzącym Renault 5.
Do premiery produkcyjnej wersji małego Nissana zostało jeszcze trochę czasu. Japończycy nie chcą jednak siedzieć z założonymi rękami i pokazują nam Concept 20-23. To auto jednocześnie zapowiada nową Micrę i jest uhonorowaniem 20-lecia działalności londyńskiego studia projektowego.
Nowy Nissan Micra będzie bardzo ciekawym autem. Concept 20-23 to potwierdza
Spójrzcie na to auto, wytnijcie z niego te wielkie zderzaki, spoilery i ogromne koła, a dostaniecie nadchodzącą Micrę. Kolejna generacja małego miejskiego auta zmieni się nie do poznania i będzie dużo bardziej dojrzała wizualnie i jakościowo.
Concept 20-23 czerpie z niej garściami, aczkolwiek tutaj wolną rękę dostali wszyscy styliści ze studia w Londynie, włącznie z tymi najmłodszymi stażem. Ich dziełem jest koncepcja elektrycznego auta wyścigowego, będącego swego rodzaju odpowiednikiem Alpine A290.
Postawiono więc tutaj na 3-drzwiowe nadwozie, poszerzenia nadkoli i wszechobecne spoilery, które dodają sportowego sznytu. W kabinie znajdziemy minimalistyczne podejście do projektu wnętrza. Dwa kubełkowe fotele, wolant zamiast kierownicy i ukryty ekran sugerują, że nowa Micra również będzie bardzo "ascetyczna" w środku.
Nazwa jest tutaj bardzo ważna
Concept 20-23 to fantastyczna gra słów i daty. Liczba 20 odnosi się do 20-lecia studia w Londynie, zaś 23 to "liczba Nissana", gdyż czyta się ją jako ni (2) i san (3). Razem tworzą z kolei rok 2023, czyli datę premiery tego modelu.
A co wiemy o aucie, na które czeka wiele osób? Jak zmieni się Nissan Micra?
Przede wszystkim będzie bardzo dojrzałym i dopracowanym autem, korzystającym z akumulatorów o pojemności od 40 do 60 kWh. Platforma CMF-EV pozwoli na wykorzystanie nowoczesnych akumulatorów i zapewni wysoką wydajność.
W przeciwieństwie do prezentowanego konceptu, produkcyjna Micra będzie pięciodrzwiowa. Nadwozia trzydrzwiowe odchodzą do lamusa i są już rzadkością.
Oficjalna premiera nowej Micry powinna odbyć się w przyszłym roku, a auto trafi do salonów w 2025 r.